لزوم توجه به ارتقای شرایط ترافیکی همدان در بودجه ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری این کلان‌شهر باید رکن اصلی و خط‌مشی محوری، ارتقای شرایط ترافیکی سطح شهر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز_ یک‌شنبه شانزدهم بهمن_ در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با موضوع «بررسی سامانه آی تی اف و تجمیع سامانه‌های شهرداری در مرکز کنترل ترافیک» ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع ترافیک بزرگترین معضل شهروندان شهر همدان است.

وی با بیان اینکه ترافیک از مبنایی‌ترین مشکلات است، ادامه داد: این مشکل جز با همت، خلاقیت و تجربه، قابل رفع یا کاهش نیست، هفته گذشته نیز طرحی دو فوریتی در این خصوص به صحن شورا ارسال شد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری موظف است برنامه جامع و رویکرد کلی خود در خصوص ترافیک را به شورا ارائه کند.

وی استفاده از فناوری‌های نوین را یکی از سرفصل‌های طرح دو فوریتی ارائه شده در صحن دانست و افزود: المان‌های تشکیل دهنده کنترل ترافیک، موضوعات فیزیکی و کالبدی، آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی در کنار سایر موارد در بحث ترافیکی باید در نظر گرفته شود.

حیدری ادامه داد: جلوگیری از ورود بی‌رویه خودرو به معابر و مدیریت این موضوع را یکی دیگر از اقدامات مؤثر در کنترل ترافیک برشمرد و تصریح کرد: به این منظور باید به ازای هر خودروی ارائه شده به متقاضی یک خودروی فرسوده از سیستم خارج شود.

وی با اشاره به وظایف شهرداری در بحث ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ساماندهی پرداخت خرد گفت: سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی از سفرهای درون شهری حدود پنج درصد و بسیار ناچیز است، لذا درخواست می‌کنم شورا در بحث کنترل ترافیک پیگیری جدی داشته و دلسوزانه پای کار باشد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری این کلان‌شهر باید رکن اصلی و خط‌مشی محوری ارتقای شرایط ترافیکی سطح شهر باشد، ادامه داد: مسائل ترافیکی در هم تنیده است که امیدوارم با اتمام مطالعات جامع ترافیکی هر چه زودتر این حوزه تعیین تکلیف شود.

کد خبر 639028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.