تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار دادند و تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی شفیعی امروز یکشنبه_ شانزدهم بهمن‌ماه _ در یکصدوبیست‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به مدیریت و ساماندهی پارک حاشیه‌ای در شهر تهران، افزود: در سال جاری و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری ملزم به ساماندهی ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق مختلف تهران شد که تا به امروز ۷۵ هزار قرارداد پارک حاشیه‌ای منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم تا پایان سال فضای عملیاتی و قرارداد ۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق دیگر منعقد شود.

شفیعی اضافه کرد: تجربه‌های ناموفق قبل موجب شد تا چشم‌انداز ایجاد ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای محقق نشود. ترس سرمایه‌گذاران سبب شده است تا برای عقد قرارداد حاضر نشوند.

وی ادامه داد: در مناطق دو، سه، شش، هفت، ۱۰، ۱۱ و ۱۷ قرارداد ساماندهی پارک حاشیه‌ای منعقد شده است و امیدوارم در مناطق یک و پنج نیز تا پایان سال انجام شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نرخ پارک حاشیه‌ای، تصریح کرد: پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۱ برای هر نیم ساعت ۱,۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و پس از گذشت دو ساعت این رقم به ازای هر نیم ساعت دو هزار تومان اضافه می‌شود؛ سال آینده با این تعداد پارک حاشیه‌ای برای دو ساعت اول مبلغ ۲,۲۰۰ و به ازای نیم ساعت‌های بعدی مبلغ ۲,۸۰۰ در نظر گرفته خواهد شد.

شفیعی گفت: علت اخذ هزینه برای پارک حاشیه‌ای این است که شهروندان رغبت بیشتری به استفاده از پارکینگ‌های طبقاتی داشته باشند و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند؛ منابع حاصل از پارک حاشیه‌ای برای توسعه حمل‌ونقل استفاده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران افزایش ۴۰ درصدی نرخ پارک حاشیه‌ای را تصویب کردند.

کد خبر 639014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرزو DE ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    باسلام.وقتی خیابن فرعی که کوچه حساب میشه ماشین راپارک میکنیم .دم منزل خودمون،این دیگه نباید هزینه گرفته بشه.فقط هزینه تراشی میشه برای مردم و این درست نیست.