رستوران‌گردی در اصفهان و رامسر

کشور عزیزمان ایران یکی از غنی‌ترین کشورهای دنیاست که جاذبه‌های گردشگری متنوع و فراوانی دردل خود جای داده است و با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار است. به‌طوری که عاشقان جنگل و دریا می‌توانند به شهر زیبای رامسر سفر کنند و یا دوستداران تاریخ و ابنیه‌های باستانی، سفر به شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان داشته باشند.

اما چیزی که در همه سفرها مشترک است، خوردن غذاهای محلی آن دیار است. برای بهره بردن از این قسمت خوشمزه سفر باید با رستوران‌های خوب و معروف شهری که به آن سفر کرده‌ایم، آشنا شویم و با خوردن غذاهای خوشمزه و لذیذ محلی آن منطقه لذت سفرمان را دوچندان کنیم.

به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، برخی از رستوران‌های معروف و باکیفیت اصفهان و رامسر را معرفی کنیم تا در زمان سفر به این دو شهر زیبا، بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی بهترین رستوران‌های اصفهان

شهر اصفهان، در میان گردشگران به‌عنوان شهری تاریخی و توریستی شناخته شده است و به‌همین دلیل سالانه شمار زیای از گردشگران از اقصی نقاط جهان به این شهر سفر می‌کنند و با اجاره اقامتگاه، متناسب با بودجه و شرایط خود، در آن اقامتی چند روزه خواهند داشت. به‌همین منظور در این شهر رستوران‌های زیادی احداث شده تا با غذاهای متنوع ایرانی و بین‌المللی‌اش، آماده خدمت‌رسانی به مراجعین باشد.

رستوران شهرزاد با قدمتی صد ساله

رستوران‌گردی در اصفهان و رامسر

رستوران شهرزاد از بهترین و قدیمی‌ترین رستوران‌های اصفهان به‌شمار می‌آید. طراحی بسیار زیبای رستوران با کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای و نقش و نگاری قجری، نظر هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. این رستوران در خیابان چهارباغ عباسی قرار گرفته است و به جاذبه‌های تاریخی مانند پل خواجو و زاینده رود نزدیک است. بنابراین بعد از بازدید از ابنیه‌های تاریخی اصفهان و قدم زدن در کنار زاینده رود می‌توانید برای سرو غذا، سری به رستوران شهرزاد بزنید.

قیمت مناسب این رستوران، سرویس‌دهی عالی و طعم و عطر ته‌چین و باقالی پلو با ماهیچه شهرزاد، باعث شده تا نظر هر گردشگری را به خود جذب کند.

رستوران بریانی اعظم

بریانی یکی از معروف‌ترین غذاهای اصفهان است و در واقع از جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌شمار می‌آید. اگر می‌خواهید در زمان سفر به اصفهان طعم واقعی و اصیل این غذای سنتی را تست کنید، پیشنهاد ما رستوران بریانی اعظم است. اولین شعبه این رستوران در سال ۱۲۹۵ افتتاح شد و از آن سال به بعد، پاتوق گردشگران و شهروندان اصفهانی برای طبخ این غذای لذیذ و خوشمزه است.

در این رستوران، می‌توانید بریانی و آبگوشت بریانی را با دوغ محلی سفارش دهید. لازم به ذکر است، این رستوران چهار شعبه دارد و تمام شعبات آن در خیابان‌های شلوغ و توریستی شهر قرار گرفته‌اند.

رستوران ترنج یا هوانس

رستوران ترنج که با نام رستوران هوانس هم شناخته شده، از دیگر رستوران‌های محبوب اصفهان است که در یک خانه تاریخی در همسایگی کلیسای وانک و در خیابان جلفا واقع شده است. این رستوران از دو بخش تشکیل شده است و در واقع بخش غربی آن قدیمی‌تر بوده و بخش شرقی این بنا، بعدها به آن اضافه شده است.

این مجموعه رستوران شامل بخش‌های مختلفی مانند رستوران، کافی‌شاپ و شربت‌خانه است. در فصل‌های گرم سال می‌توانید در حیاط باصفای رستوران بنشینید و از غذا خوردن در کنار حوض آبی آن لذت ببرید. با سرد شدن هوا هم افراد غالبا غذای خود را در داخل این خانه تاریخی سرو می‌کنند و غرق در معماری سنتی آن خواهند شد.

جالب است بدانید خانه هوانس توسط معروف‌ترین معماران اصفهانی ساخته شده و از مشاهده هر گوشه آن نهایت لذت را خواهید برد.

معرفی بهترین رستوران‌های رامسر

رامسر ملقب به عروس مازندران، یکی از زیباترین شهرهای شمالی است که هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. بنابراین در این شهر رستوران‌های متعدد و باکیفیتی ساخته شده است تا پذیرای گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان باشد. در این‌جا می‌خواهیم به معرفی بهترین رستوران‌های رامسر بپردازیم.

رستوران خاور خانم

رستوران‌گردی در اصفهان و رامسر

رستوران خاور خانم در منطقه سرولات رامسر و در کنار یکی از پرتگاه‌های بسیار زیبای این خطه قرار گرفته است. در این رستوران، غذاهایی باکیفیت، با مواد اولیه بسیار تازه طبخ می‌شود و سرو غذا همراه با کره و دوغ محلی است.

جالب است بدانید، غذاهای رستوران خاور خانم، حجمی بیش از حد انتظار دارند و در آن انواع غذاهای دریایی، غذاهای سنتی همانند کشک بادمجان و میرزا قاسمی، انواع کباب مانند کباب ترش و انواع مرغ از جمله مرغ شکم‌پر سرو می‌شود.

رستوران ملل رامسر

رستوران ملل، یکی از بهترین رستوران‌های رامسر با چشم‌اندازی بسیار زیبای روبه ساحل است. فضای رستوران بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است و با انواع غذاهای سنتی و فرنگی پذیرای مراجعین است. رستوران ملل رامسر برای تهیه غذاهای خود از مواد اولیه بسیار تازه و باکیفیت استفاده می‌کند و غذاهای آن از قیمت‌هایی منصفانه‌ای برخوردار است.

از دیگر ویژگی‌های رستوران، اجرای موسیقی زنده هم‌زمان با سرو غذاست و همین امر نظر گردشگران را به خود جذب خواهد کرد.

رستوران اکبر جوجه رامسر

شاید نام رستوران اکبر جوجه در سرتاسر شمال بارها به گوش شما خورده باشد، اما اگر می‌خواهید در یکی از شعبات اصلی آن غذا میل کنید، ما به شما رستوران اکبر جوجه رامسر را معرفی می‌کنیم. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های رامسر بوده و یکی از بهترین شعب رستوران های زنجیره ای اکبر جوجه محسوب می‌شود. در این رستوران تنها غذای اکبر جوجه سرو می‌شود و با خوردن آن می‌توانید، طعم واقعی و لذیذ مرغ و جوجه را بچشید.

نتیجه گیری و معرفی

همان‌طور که می‌دانیم، سفر بخش مهمی از زندگی است که منجر به شادابی روح و آرامش افراد می‌شود. البته برای این‌که سفری خوب و به‌یاد ماندنی داشته باشیم، باید در طول سفر، محل اسکان مناسبی را انتخاب کنیم و غذاهای لذیذ و خوشمزه آن دیار را، سرو کنیم.

از این‌رو برای رفاه حال شما، توصیه می‌کنیم تا قبل از سفر، اقدام به اجاره آنلاین اقامتگاه مورد نظرتان از یکی از سایت‌های معتبر گردشگری کرده تا در زمان سفر و به‌ویژه در ایام نوروز با مشکل اسکان مواجه نشوید.

هم‌چنین با خواندن این مقاله می‌توانید با رستوران‌های خوب و باکیفیت رامسر و اصفهان آشنا شده و بر اساس آن بهترین انتخاب را داشته باشید.

کد خبر 639013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.