بهبود زیرساخت‌های الکترونیکی شهر اصفهان برای کاهش ترافیک

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بهبود وضعیت زیرساخت‌های الکترونیکی برای کاهش ترافیک این کلان‌شهر ضروری است، همچنین لزوم هماهنگی پلیس راهور و مدیریت استان به‌ویژه شورای ترافیک استان برای هم‌افزایی دستگاه‌ها بیش از پیش مورد توجه است.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری ششم برای کنترل ترافیک شهری اصفهان اظهار کرد: یکی از دلایل ترافیک در تمام کلان‌شهرها افزایش بی‌رویه تعداد خودروها است، در حالی که اکنون جمعیت خودروهای شهر اصفهان از جمله خودروهای سبک، سنگین، دولتی، نیمه‌دولتی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی با جمعیت ساکن در این شهر برابری می‌کند.

وی افزود: به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم برای این حجم از خودرو مهیا نیست و امکان مهیا شدن نیز وجود ندارد، روزانه شاهد افزایش حجم ترافیک شهری هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تنها راه کنترل این موضوع مدیریت استفاده از خودرو ابتدا توسط شهروندان و سپس توسط دستگاه‌های ذی‌ربط است و لازم است مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: ما احتیاج به الگوهای متعادل‌تری برای جابه‌جایی در سطح شهر داریم که از مسائل مهم در این خصوص کاهش ترددهای غیرضروری توسط خودرو شخصی در سطح شهر و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی است.

وی ادامه داد: با تمام این موارد مدیریت شهری تلاش کرده است با برنامه‌ریزی بهتر و مناسب‌تر امکان تردد آسان در سطح شهر را رقم بزند لذا در حال حاصل موضوع توسعه حمل‌ونقل عمومی بسیار مورد توجه است.

قربانی گفت: در آغاز مدیریت شورای ششم اسلامی تعداد ناوگان اتوبوس‌رانی در اصفهان ۶۰۰ دستگاه با میانگین عمر ۹ سال بود و نشان می‌دهد در دوره قبل نسبت به این موضوع بی‌توجهی بسیاری شده است، اما در دوره مدیریت ششم، با پیگیری‌های انجام شده تعداد زیادی اتوبوس نو و اتوبوس کوچک خریداری شد و تعدادی از اتوبوس‌های قدیمی نیز که نیاز به بازسازی داشت، تعمیر شده است.

وی ادامه داد: این رقم در حال حاضر به ۹۰۰ دستگاه رسیده است؛ یعنی ناوگان اتوبوسرانی در اصفهان در طول دوره مدیریت جدید نسبت به آغاز دوره ۵۰ درصد افزایش بهبود وضعیت داشته است، همچنین در دوره مدیریت ششم به دنبال افزایش تعداد اتوبوس به عدد ۱۴۰۰ دستگاه تا سال آینده هستیم که در این راستا تعداد دو خط BRT جدید اضافه شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تصمیم جدی مدیریت شهری بر بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از خط دوم قطار شهری است و امیدواریم این خط در مدار قرار گیرد و بخش زیادی از جابه‌جایی در سطح شهر را بهبود ببخشد، همچنین پروژه حلقه حفاظتی با هزینه زیاد و به طول ۸۰ کیلومتر در حال انجام است که نقش مؤثری در کنترل ترافیک درون‌شهری و برون‌شهری دارد.

وی خاطرنشان می‌کند: مسئولیت ترافیک شهر در گام نخست بر عهده پلیس راهور است، لذا لزوم هماهنگی پلیس راهور و مدیریت استان به‌ویژه شورای ترافیک استان برای هم‌افزایی دستگاه‌ها بیش از پیش مورد توجه است.

قربانی می‌گوید: از دیگر اقدامات، بهبود وضعیت زیرساخت‌های الکترونیکی است، چراکه در مقطعی تخریب گسترده‌ای در زیرساخت‌های الکترونیکی حمل‌ونقل شهری صورت گرفت که با پیگیری مجدد بازسازی و تمام کمبودها برطرف شده است که از این جهت اصفهان در وضعیت خوبی قرار دارد.

کد خبر 638948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.