نقش جیمزوب در تکمیل دانش کیهان‌شناسان

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: تلسکوپ فضایی جیمزوب می‌تواند با مطالعه پیش ستاره‌هایی که در کیهان و به خصوص اجرامی که در ابر ماژلانی کوچک قرار دارد، علم ستاره‌شناسی را نسبت به تولد ستارگان افزایش دهد که به موجب این مسئله دانش پژوهشگران نسبت به شکل‌گیری سیارات سنگی نیز افزایش می‌یابد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت بررسی زمان تشکیل سیارات و زیبایی علوم کیهان‌شناسی، اظهار کرد: به طور کلی زیبایی علوم مرتبط با کیهان‌شناسی و ستاره‌شناسی در این است که با کنار هم قرار دادن اطلاعات و داده‌های مختلف مانند قطعات پازل می‌توان به نتایج مهمی دست‌یافت.

وی افزود: بررسی نحوه شکل‌گیری ستارگان، زمان به‌وجود آمدن سیارات سنگی و قرارگیری این اجرام آسمان در تاریخ کیهان نیز مانند قطعات پازلی است که باید در کنار یکدیگر قرار داد تا به نتیجه مورد نظر رسید.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: زمانی که بتوانیم تاریخ به‌وجود آمدن سیارات سنگی را به طور دقیق مشخص کنیم، می‌توانیم بر اساس آن پیش‌بینی کنیم که اگر موجودات فرازمینی خلق شده باشند از نظر تمدن چقدر پیشرفته‌تر از انسان‌ها هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مسائلی مانند زمان شکل‌گیری سیارات و سیر پیشرفت تمدن‌های بیگانه علم ستاره‌شناسی را همچنان درگیر خود کرده است، اما در این میان تلسکوپ فضایی جیمزوب می‌تواند به پژوهشگران بسیار کمک کند.

مرادی با اشاره به نقش تلسکوپ فضایی جیمزوب در بررسی زمان شکل‌گیری سیارات گفت: تلسکوپ فضایی جیمزوب می‌تواند با مطالعه پیش ستاره‌هایی که در کیهان و به خصوص اجرامی که در ابر ماژلانی کوچک قرار دارد، علم ستاره‌شناسی را نسبت به تولد ستارگان افزایش دهد که به موجب این مسئله دانش پژوهشگران نسبت به شکل‌گیری سیارات سنگی نیز افزایش می‌یابد.

کد خبر 638830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.