مولدسازی حلّال مشکلات دولت خواهد بود

یک اقتصاددان گفت: تصمیم‌گیری درخصوص واگذاری یا مولدسازی اموال با نظارت کامل و تصمیم‌گیری صحیح، می‌تواند حلال بخشی از مشکلات دولت باشد.

رحمان سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص طرح مولدسازی اموال دولت، اظهار کرد: یکی از مشکلات اقتصاد ایران، راکدبودن پول‌های کلان در بخش‌های غیر مولد است. ساختمان‌هایی ساخته و سرمایه گذاری‌هایی انجام شده است که بازدهی لازم را ندارد و هزینه تعمیر و نگهداری از آن نیز بر دوش دولت است و دولت در این زمینه ضرر می‌کند.

وی افزود: در بخش‌های مختلف، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف از این قبیل سرمایه‌های وجود دارد.

این اقتصاددان با بیان اینکه اگر تصمیمات درستی در این خصوص گرفته شود می‌تواند حلال برخی از مشکلات باشد، گفت: البته باید توجه داشت در اقتصاد ایران که با تورم درگیر است، نحوه تبدیل این اموال از حالت راکد به مولد، نگرانی‌هایی را نیز به دنبال دارد.

سعادت افزود: تجربه‌هایی همچون خصوصی‌سازی در سال‌های گذشته ظاهراً روی کاغذ برنامه درستی داشت اما زمانی که به مرحله عملیاتی رسید با مشکلاتی مواجه شد و اموال به درستی فروخته یا واگذاری نشد.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم‌گیری درخصوص واگذاری یا مولدسازی اموال با نظارت کامل و تصمیم‌گیری صحیح می‌تواند حلال بخشی از مشکلات باشد و با توجه به مشکلاتی که دولت در کسب درآمد با آن مواجه است می‌تواند آن را با استفاده از مولدسازی رفع کند.

کد خبر 638711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.