خریدار جایگاه سوخت آستارا حق تغییر کاربری ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا گفت: خریدار جایگاه سوخت حق تغییر کاربری ندارد و اگر در این جایگاه تغییری انجام شود، شهرداری باید در خصوص آن به شورای شهر پاسخگو باشد.

عادل نیرودل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به استناد بند ۱۸ قرارداد فروش جایگاه سوخت آستارا به شماره ۲۵۶۲۳ در تاریخ دوازدهم اسفند ۱۳۹۴ خریدار حق تغییر کاربری در جایگاه سوخت آستارا را ندارد.

وی افزود: پمپ و سابقه مکتسبه آن به پیش از سال ۱۳۴۸ باز می‌گردد که با عنوان کاربری خدمات خاص سوخت شناخته می‌شود و محیط پمپ‌ها به عنوان محل تجاری به مفهوم عام نبوده، بلکه رافع احتیاجات عمومی خاص است، لذا هرگونه تغییر کاربری در محیط پمپ‌های بنزین برخلاف منافع عمومی و تعرض به حقوق مصرف کنندگان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا خاطرنشان کرد: به استناد بند دو گزارش کارشناسی کارشناسان منتخب در تاریخ نوزدهم بهمن ماه ۱۳۹۸ به شماره ۹۸/۱۶/۴۱۱ که در دبیرخانه شهرداری آستارا ثبت شده است، ملک جایگاه سوخت این شهر در طبیعت خدماتی (پمپ بنزین) بوده است و از آن جایی که این نوع کاربری‌ها مربوط به خدمات عمومی است، امکان تغییر در آن وجود ندارد.

نیرودل تصریح کرد: کاربری خدمات عمومی در تعیین قیمت قدرالسهم شهرداری در نتیجه تفکیک لحاظ شده است و اگر در این جایگاه تغییر کاربری انجام شود، شهرداری باید در این خصوص به شورای اسلامی شهر پاسخگو باشد، زیرا شورای شهر آستارا در دو جلسه عادی و فوق العاده موضوع را مورد بررسی قرار داده و به شهرداری تذکرات لازم را داده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 638562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.