مسی رکورد فوق‌العاده کریستیانو رونالدو را شکست!

در بسته خبری این هفته‌ ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران که در این فصل در تیم سیچوان حضور داشت و خودش را برای حضور در انتخابی جام جهانی بسکتبال و دیدار با ژاپن و چین آماده می‌کرد، با مصدومیتی که برایش پیش آمد باید چند ماهی دور از میادین باشد. گفته می‌شود این بازیکن که فعلاً در چین حضور دارد، از اردیبهشت یا خرداد ماه تمرینات خود را آغاز خواهد کرد.

* مسابقات کشتی فرنگی امید قهرمانی کشور (انتخابی جام تختی) روزهای دهم تا دوازدهم اسفند ماه سال جاری به میزبانی شهرستان رشت برگزار خواهد شد. پیش از این قرار بود این مسابقات طی روزهای بیست و پنجم تا بیست و هشتم بهمن برگزار شود که با توجه به درخواست استان گیلان به عنوان میزبان به دلیل همزمانی با مسابقات جام حاشیه خزر به اواسط اسفند ماه موکول شد.

* «آرینا سابالنکا» تنیسور اهل بلاروس موفق شد «النا ریباکینا» روسی‌اصل که به نمایندگی از قزاقستان در مسابقات تنیس آزاد استرالیا شرکت کرده بود را شکست دهد و قهرمان شود.

* در دیدار نهایی رقابت‌های لیگ کاپ پرتغال، تیم فوتبال اسپورتینگ لیسبون در دیداری خانگی میزبان پورتو بود که با نتیجه دو بر صفر شکست خورد تا طارمی و یاران قهرمانی در این رقابت‌ها را جشن بگیرند. پورتو با کسب پیروزی مقابل اسپورتینگ، موفق به کسب جامی شد که تاکنون آن را نبرده بود.

* در دیدار فینال رقابت‌های گرنداسلم ملبورن استرالیا، نواک جوکوویچ نفر پنجم رنکینگ برترین تنیسورهای جهان برابر استفانوس سیتسیپاس نفر چهارم رنکینگ از یونان به میدان رفت و مقتدرانه و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و دهمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس اُپِن استرالیا را از آن خود کرد.

* در دیدار پایانی بیست و هفتمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان تیم ملی دانمارک موفق شد با نتیجه ۳۴ بر ۲۹ فرانسه را شکست دهد و عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند.

* نشریه «آس» اسپانیا مدعی شد با توجه به نتایج خوب تیم تراکتور با پاکو خمز سرمربی اسپانیایی خود، فدراسیون فوتبال قصد دارد تا این مربی را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب کند.

* قرعه کشی دور نیمه نهایی کوپا دل ری اسپانیا در محل فدراسیون فوتبال اسپانیا به انجام رسید و بر این اساس در نیمه نهایی شاهد ال‌کلاسیکو بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا خواهیم بود. در دیگر دیدار هم تیم فوتبال اتلتیکو بیلبائو به مصاف اوساسونا خواهد رفت.

* تیم ملی فوتسال زنان ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های فوتسال منطقه مرکزی آسیا موسوم به کافا، به مصاف ازبکستان رفت و با پیروزی پنج بر چهار برابر میزبان مسابقات به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

* بر اساس اعلام آرش فرهادیان، مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها انتخابات فدراسیون جودو در تاریخ بیست و دوم اسفند برگزار می‌شود.

* در آخرین ساعات باقی‌مانده به نقل و انتقالات ژانویه و درحالی که تمام نگاه‌ها معطوف به جابجایی بازیکنان بود، والنسیا در یک خبر ناگهانی با اعلام جدایی توافقی گنارو گتوزو از سمت هدایت تیم فوتبال این باشگاه خبرساز شد.

* بعد از حضور موفق پاراتکواندو در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و مسجل شدن حضور این رشته در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، مسئولان برگزاری رقابت‌های پارالمپیک در یک جمع بندی با اضافه شدن این رشته ورزشی به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس موافقت کردند.

* سی‌وسومین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در شهر منامه بحرین برگزار شد و مهدی تاج بار دیگر به‌عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در منطقه آسیای مرکزی انتخاب شد. این برای دومین بار متوالی است که تاج به عنوان نایب رئیس AFC انتخاب می‌شود.

* به نقل از استار، فلیکس سیانرا، قایق‌سوار اروگوئه‌ای ۱۰۷ ساله بود. او در المپیک ۱۹۴۸ لندن شرکت کرد و در آن‌جا ششم شد. فلیکس سیانرا اروگوئه‌ای، مسن‌ترین شرکت کننده بازمانده در بازی‌های المپیک در سن ۱۰۷ سالگی درگذشت. این خبر توسط دخترش ماگدالنا گزارش شده است.

* کنفداسیون فوتبال آسیا در نشست سالیانه خود در منامه بحرین، عربستان سعودی را به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ انتخاب کرد. این برای اولین بار است که عربستان میزبان این رقابت‌ها می‌شود. عربستان تنها نامزد میزبانی جام ملت‌های بعدی بود.جام‌های ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قرار است بهمن ماه سال آینده (۱۴۰۲) در قطر برگزار شود.

* رقابت‌های لالیگا، لیگ فرانسه، بوندسلیگا، لیگ برتر انگلیس و سری A پنج لیگ معتبر اروپایی هستند. لیونل مسی با گلزنی در دیدار برابر مون پلیه رکورد کریستیانو رونالدو را در گلزنی در ۵ لیگ معتبر اروپایی شکست. رونالدو که سابقه حضور در سری A، لیگ جزیره و لالیگا را دارد توانسته ۶۹۶ گل در این رقابت‌ها به ثمر برساند. مسی با گلزنی در دیدار برابر مون پلیه شمار گل‌های خود را در این پنج لیگ معتبر به عدد ۶۹۷ رساند و به همین خاطر بهترین گلزن تاریخ این پنج لیگ شد.

* تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین پنجره از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، هفته نخست اسفند سال جاری به مصاف حریفان می‌رود که به همین منظور، زمان اعزام ملی‌پوشان به این مسابقات مشخص شد. با اعلام سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، بسکتبالیست‌های ایران جهت حضور در پنجره ششم انتخابی جام جهانی، بیست ششم بهمن ۱۴۰۱ تهران را به مقصد توکیو ترک می‌کند.

کد خبر 638552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.