تاثیر آلودگی هوا و ازدواج دیرهنگام در ناباروری افراد

بنیانگذار و رئیس پژوهشکده رویان اصفهان گفت: معضلاتی مانند آلودگی هوا، غذای ناسالم و ازدواج دیرهنگام در ناباروری افراد تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین نصر اصفهانی امروز _ پنجشنبه سیزدهم بهمن _ در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، با اشاره به شبیه‌سازی حیوانات، اظهار کرد: نخستین شبیه‌سازی در گوسفند و سپس در گاو و بز انجام شد. شبیه‌سازی نشان‌دهنده این بود که می‌توانیم پروژه‌های بزرگی را در زمینه زیست‌شناسی مانند تولید حیوانات تراریخت انجام دهیم و بستر را برای گسترش تحقیقات در زمینه بیولوژی ایجاد کنیم تا زمینه‌های مختلف بیولوژیک گسترش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، فناوری‌های مختلف بیولوژی در کشور در حال انجام است. به‌نظر می‌رسد بستر شبیه‌سازی این امید و نوید را می‌دهد که می‌توان پروژه مطلوبی را برای اعتمادبه‌نفس محققان در این رشته فراهم کرد.

بنیانگذار و رئیس پژوهشکده رویان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه باروری و ناباروری پژوهشکده زیست‌فناوری رویان، تصریح کرد: بسیاری از افراد برای درمان ناباروری به کشورهای دیگر مراجعه می‌کردند، اما امروز نه‌تنها تمام بیماران در شهر اصفهان و کشور ایران درمان می‌شوند، بلکه از کشورهای دیگر به‌علت موفقیت ما در درمان ناباروری و هزینه‌های کم به کشور مراجعه می‌کنند. این مهم نشان می‌دهد که در زمینه درمان ناباروری در سطح ایران قدم‌های موفقی برداشتیم.

وی گفت: امروزه روش‌هایی مانند IVF لقاح آزمایشگاهی و میکرو اینجکشن که برای ناباروری مردان است (اسپرم به‌صورت مستقیم به داخل تخمک تزریق می‌شود) انجام و همچنین تعیین جنسیت و بیماری‌های ژنتیکی خانواده‌ها در جنین تشخیص داده می‌شود تا جنین سالم را انتقال دهیم.

نصر اصفهانی با بیان اینکه افرادی که اسپرم یا تخمک ندارند می‌توانند از تخمک و جنین اهدایی استفاده کنند، افزود: به‌طور تقریبی معضل ناباروری در کشور رفع شده است، به شرط اینکه افراد پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام دهند. البته این به این معنا نیست که هر فردی جنین در رحم داشت حتماً باردار می‌شود، بلکه شانس بارداری ۳۰ درصد است، اما با پیگیری‌ها اکثریت به نتیجه می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه معضلاتی مانند آلودگی هوا، غذای ناسالم و ازدواج دیرهنگام در ناباروری افراد تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: اکنون در زمینه استفاده بیش از اندازه از ویتامین‌ها تحقیقات لازم صورت می‌گیرد که نشان می‌دهد مصرف بی‌رویه ویتامین‌ها می‌تواند در ناباروری تاثیرگذار باشد یا خیر.

کد خبر 638539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.