دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به نسل جدید منتقل شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در برهه‌ای هستیم که دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به نسل جدید منتقل شود و برای انتقال این دستاوردها هیچ نهادی والاتر از آموزش و پرورش و مدرسه نیست.

محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه سیزدهم بهمن_ در نشست با مدیران جدیدالانتصاب شهر اصفهان، اظهار کرد: یکی از بهترین و شیرین‌ترین ایام تاریخ معاصر، انقلاب اسلامی است که ثمره تفکر چند قرن اخیر بوده و با افتخار می‌گوئیم خدا را شاکریم که در این دوره تقدیرمان رقم خورد که زندگی کنیم و هیچ دوره‌ای به‌اندازه وهله کنونی شیعه و اسلام نبوده است.

وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورها زمانی مسلمان بودن و شیعه‌گری جرم تلقی می‌شد؛ به طور مثال در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی در بسیاری از کشورهای غرب آسیا شیعه عزتمند نبود و جایگاه شیعیان پایین بود، اما به برکت انقلاب اسلامی، این دین و مذهب مترقی رشد می‌کند و از زمان انقلاب اسلامی تا کنون عزت و جایگاه مسلمانان و به‌ویژه شیعیان افزوده شده است و امروز در سکولارترین جوامع هم به برکت انقلاب اسلامی، شیعیان عزتمندانه در سراسر جهان حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: وقتی این‌چنین شیعه عزتمند شد، تفکر سلطه‌گر غربی آرام نخواهد نشست و امروز مشاهده می‌کنید میلیاردها دلار هزینه کردند که انقلاب را زمین بزنند، اما موفق نبودند.

وی گفت: در برهه‌ای هستیم که دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به نسل جدید منتقل شود و برای انتقال این دستاوردها هیچ نهادی والاتر از آموزش و پرورش و مدرسه نیست. در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود و نقش مدیر مدرسه بسیار مهم است، چراکه می‌تواند ناشدنی‌ها را شدنی کند.

ابراهیمی اظهار کرد: خانواده‌های دانش‌آموزان اثرپذیری زیادی از مدیر مدرسه دارند و خرد و اندیشه دانش‌آموز به مدیران و مربیان مدارس سپرده شده است، سلامت فکر، اندیشه و تربیت دانش‌آموز باید برای ما به‌ویژه مدیران حائز اهمیت باشد.

وی افزود: نهادهای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان در سال‌های اخیر دچار دگرگونی شده و انحراف یافته که در این میان به دلیل نبود ارتباط مناسب مدرسه، خانواده و اجتماع، فضای مجازی ورود کرده و آن‌ها را جهت می‌دهد که اگر ارتباط نهادهای جامعه‌پذیر تقویت شود، زمینه تربیتی مناسب شکل می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: نظام پیشنهادها و حکمرانی مناسب آموزش و پرورش باید از سوی ما به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و جایگاه مدیر مدرسه و آموزش و پرورش خطیر است و ارگان‌ها و نهادهای دیگر نیز باید به این توجه کنند.

کد خبر 638503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.