قطع ارتباط مخابراتی و صدا و سیمای ۸۰ روستای غرب و جنوب اصفهان/ تداوم تامین آب ۴۰ روستا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره بارش شدید برف و کولاک در مناطق غرب و جنوب استان گفت: ارتباط مخابراتی و صدا و سیمای تعداد ۸۰ روستا در بخش‌های پادنا، پادنای علیای شهرستان سمیرم، چناررود شهرستان چادگان، دو شهر بی ده و کمه شهرستان سمیرم قطع است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت استان با توجه به ورود سامانه بارشی و برف و باران اظهار کرد: به علت بارش برف سنگین کولاک و یخ‌زدگی معابر و خیابان‌های ۱۰ شهر و ۱۸۵ روستاهای مناطق غرب و جنوب استان انباشت از برف و نیاز به بازگشایی دارد.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۱۳۵ روستا در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان به دلیل بارش برف وکولاک، مسدود است، افزود: ارتباط مخابراتی و صدا و سیمای تعداد ۸۰ روستا در بخش‌های پادنا، پادنای علیای شهرستان سمیرم، چناررود شهرستان چادگان، دو شهر بی ده و کمه شهرستان سمیرم با جمعیت بیش از ۳۲۰۰۰ نفر قطع است.

تشدید بارش برف و تداوم تأمین آب ۴۰ روستا در مناطق غرب و جنوب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طی روزهای اخیر به علت شدت بارش برف، برق بیش از ۲۲ روستا در مناطق غرب و جنوب استان قطع شده بود که با تلاش عوامل اداره برق ۲۰ روستا وصل شد و تلاش برای بازسازی شبکه برق دو روستا در مناطق فریدونشهر و چادگان ادامه دارد. همچنین آبرسانی سیار برای تأمین آب در ۴۰ روستای در مناطق غرب و جنوب همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران استان و چهار شهرستان غرب استان فریدونشهر، چادگان، فریدن و بویین میاندشت در شب گذشته، گفت: به‌منظور هماهنگی در انجام عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورهای مسدود و ارائه خدمات امدادی در فرمانداری فریدونشهر تشکیل و تیم‌های امدادی و عملیاتی برف روبی در جاده‌ها و شهرها تعیین وساماندهی شدند.

شیشه‌فروش اظهار کرد: با تداوم تشدید بارش برف و کولاک، تند باد، کاهش دما و یخ‌زدگی روز گذشته در محورهای ارتباطی سمیرم از جمله محور سمیرم_ شهرضا دولت قرین؛ قیچی شدن چند دستگاه تریلر باعث راه بندان و توقف بسیاری از خودروها شد که برای چندین ساعت در مسیر متوقف که با تلاش ۳۰ ساعته پلیس راه و راهداران در رفع ۸۰ گره ترافیکی و برف روبی به‌تدریج محور بازگشایی شد.

وی افزود: برای کمک‌رسانی در عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورهای ارتباطی در چهار محال و بختیاری، پنج اکیپ برف‌روبی از اداره راهداری و شهرداری‌های استان اصفهان به همراه تجهیزات و سه دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بلدوزر، چهار دستگاه کامیون و چهار دستگاه برف‌روب به استان چهار محال و بختیاری اعزام شد.

کد خبر 638483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.