وضعیت شهر چلگرد بعد از بارش برف چگونه است؟

شهردار چلگرد گفت: می‌دانستیم بارش نزولات آسمانی موجب ایجاد مشکل می‌شود؛ لذا یک دستگاه لودر از هلال احمر اخذ کردیم که به صورت امانی در اختیار شهر است؛ پیگیر دریافت تجهیزات از دولت هستیم تا مشکل رفع شود.

فرزاد پرویزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امکانات شهرداری برای برف‌روبی در سطح شهر محدود است.

وی افزود: در سطح شهر حدود ۱۰ کامیون برای بارگیری برف نیاز است، حجم برف زیاد است و در خیابان‌های اصلی حداقل یک بولدوزر نیاز داریم تا بتوانیم برف را جابه‌جا کنیم.

شهردار چلگرد خاطرنشان کرد: دو لودر و یک تیغه برف‌روبی از تجهیزات شهرداری است، در حال حاضر به چند گریدر و لودر نیاز است تا برف از سطح شهر جمع‌آوری شود.

وی تصریح کرد: اگر سال‌های آینده چنین برفی ببارد به تجهیزات بیشتری نیاز است؛ لذا از متولیان امر درخواست یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر برای شهرداری را داریم.

شهردار چلگرد تاکید کرد: در حال حاضر تمام دستگاه‌های اجرایی در شهر برای کمک به شهرداری پای کار هستند، اما هیچکدام امکاناتی ندارند، استانداری و مدیریت بحران استان چهارمحال‌وبختیاری نیز با وجود قول مساعد تاکنون تجهیزاتی برای شهر ارسال نکرده‌اند.

وی ادامه داد: در سطح شهر خیابان‌های اصلی در حد یک مسیر باریک ماشین رو باز است، اما شهر چلگرد با توجه با محرومیت و امکاناتش نیازمند حمایت‌های بیشتر استانی و کشوری است.

علی حیدری، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال‌وبختیاری نیز اظهار کرد: تنها چلگرد در برف اخیر با مشکل روبه‌رو نشده است در حال حاضر در فارسان هستم، اینجا هم تمام معابر بسته است و امکان تردد در تمام استان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از استان‌های معین درخواست کمک کردیم، یک بولدوزر رسیده که به شهرستان کوهرنگ ارسال شده است، دو دستگاه دیگر نیز برای استان ارسال شده اما هنوز نرسیده است، از دیگر استان‌ها نیز در حال پیگیری هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: می‌دانستیم بارش نزولات آسمانی موجب ایجاد مشکل می‌شود؛ لذا یک دستگاه لودر از هلال احمر اخذ کردیم که به صورت امانی در اختیار شهر است؛ پیگیر دریافت تجهیزات از دولت هستیم تا مشکل رفع شود.

حیدری گفت: انتقال امکانات از سایر استان‌ها حداقل یک روز زمان می‌برد، هرچه تجهیزات از بخش خصوصی در سطح استان بود به میدان آوردیم.

وی ادامه داد: زندگی مردم در حالت عادی با مشکل مواجه نیست، زیرا آب، برق و گاز قطع نشده است و تنها گاهی تلفن آن تن‌دهی ندارد.

شهردار چلگرد افزود: امداد هوایی جهت کمک به بیماران احتمالی فعال است؛ امدادرسانی در استان مطلوب ارزیابی می‌شود و امیدواریم تا هفته آینده که هوا سرد می‌شود شرایط جاده‌ها و خیابان‌ها بهتر شود.

کد خبر 638446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.