ویژگی‌های شخصیتی عالمان دین در رسانه‌ها تبیین شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ویژگی‌های شخصیتی عالمان دین همچون آیت‌الله جوادی را باید شناخت و بازگو کرد؛ ضمن اینکه رسانه‌ها هم باید به این موارد توجه و آن‌ها را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امروز _ پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ _ در همایش تقدیر از آیت‌الله اسدالله جوادی، هفتمین چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان، در خیمه حسینی گلستان شهدا، اظهار کرد: راه عالمان و بزرگان دین همچنان استمرار دارد و اقدام و تلاش برای تقدیر از این بزرگان ستودنی و شایسته است.

وی خاطرنشان کرد: آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَ کَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» در سوره احزاب نکته‌های تفسیری خوبی برای مبلّغان دین در راه خدا دارد که نخست خشیت الهی و دوم عدم خشیت از غیرخدا را یادآور شده و بیان فرموده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این دو ویژگی که انسان مبلّغ از خدا بترسد و از غیرخدا هراس نداشته باشد، معلول خلوص شخصیت است.

وی تصریح کرد: نقاد، پروردگار متعال است و او نیز در بخشی از آیه یعنی «یَخْشَوْنَه» حسابگر دقیق و خوبی است. می‌داند یک مبلّغ چقدر خداترس است و خالص برای او سخن بر زبان می‌آورد.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله جوادی افزود: این عالم وارسته سفرهای تبلیغی متعددی در طول عمر بابرکتشان داشته‌اند و در استان‌ها و مناطق زیادی نقل مکان و تبلیغ کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همسر مرحوم ایشان معلم زبان انگلیسی و بانوی دست به خیر و نیکوکاری بودند که هر آنچه داشتند را در راه خدا دادند و هیچ چیزی برای شخص خودشان نگه نمی‌داشتند.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: اینکه دشمنان ما تساوی حقوق مرد و زن را در تساوی جسم می‌دانند، باید بدانند و ببینند تساوی بین مردان و زنان طبق آیه ۱۳ سوره حجرات در رشد، کمال و سعادت بشری است و تفاوتی میان مرد و زن در این زمینه نیست.

وی تاکید کرد: ویژگی‌های شخصیتی این بزرگواران در کنار عالمان دین همچون آیت‌الله جوادی را هم باید بازخوانی و بازگو کنیم؛ ضمن اینکه رسانه‌ها هم باید به این موارد توجه کنند.

آیت‌الله مهدوی افزود: ترک نشدن نماز شب در طول عمر بابرکت همسر آیت‌الله جوادی و روحیه نیکوکاری آن مرحومه که حتی یک قطعه طلا هم برای خودشان نگه نمی‌داشتند، نشان‌دهنده جایگاه والای یک زن نمونه و مسلمان و یک انسان خداترس و مومنه است.

وی با اشاره به ضرورت برپایی چنین آیین‌ها و همایش‌هایی از دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و سایر برگزارکنندگان این رویداد تبلیغی و فرهنگی تشکر، و ابراز امیدواری کرد که برپایی چنین همایش‌هایی در تقدیر از بزرگان و عالمان دین تداوم داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در این همایش، از کتاب «زندگی‌نامه آیت‌الله اسدالله جوادی»، هفتمین چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان، رونمایی شد. همچنین حاضران به مقام فرزند شهید آیت‌الله جوادی و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

کد خبر 638431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.