انجام بیش از ۲۴۰ هزار عملیات امدادرسانی در ۱۰ ماهه سال جاری

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از انجام بیش از ۲۴۰ هزار عملیات امدادرسانی در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۴۰ هزار و ۱۶۶ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۷۴ هزار و ۹۰۲ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۶۵ هزار و ۲۶۴ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۶ هزار و ۹۵ مورد در مناطق شهری و ۱۹ هزار و ۱۶۹ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: در این مدت ۴۰۴ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن به ۱۱۵ استان اصفهان گزارش شد که از این تعداد، ۳۷۸ نفر با دریافت خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه درمان یا توسط واحدهای امدادی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و از مجموع مسموم شده‌ها ۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه امداد هوایی اورژانس استان در مدت مشابه سال قبل، در ۲۹ مأموریت امدادی، ۳۶ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده است، از افزایش ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، بالگرد امدادی اورژانس ۵۳ بار به مأموریت اعزام شد و ۸۰ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی و پنج اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 638401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.