نصب ۲۵ هزار متر ریسه پرچمی و هزار پرچم در شهر قزوین برای فجر ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: دو میلیارد تومان هزینه برای سازمان فرهنگی و زیباسازی شهرداری در ایام دهه مبارک فجر اختصاص یافته است و در فضاسازی شهری نیز ۲۵ هزار متر ریسه پرچمی و هزار پرچم در سطح شهر نصب شد.

به گزارش ایمنا، قاسم اللهیاری اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی به دور از تصدی‌گری مسئولان و با نگاه مردمی تدارک دیده شد و این موضوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی بیشتر مورد توجه است.

وی تصریح کرد: امسال در دهه فجر برنامه‌های شادی را در کنار جشنواره‌هایِ پیش‌بینی شده داریم و نواحی منفصل و جنوبی شهر بیشتر مورد توجه قرار دارند و سیاست شورای ششم توزیع عادلانه خدمات با اولویت مناطق محروم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: دو میلیارد تومان هزینه برای سازمان فرهنگی و زیباسازی شهرداری در ایام دهه مبارک فجر اختصاص یافته است، در فضاسازی شهری ۲۵ هزار متر ریسه پرچمی و هزار پرچم در سطح شهر نصب شد.

وی تاکید کرد: دهه فجر، دهه برافراشته شدن پرچم است و با توجه به اینکه برخی سعی کردند پرچم ایران را خدشه‌دار کنند، هویت پرچم برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

اللهیاری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد در این ایام افزود: جشنواره سرود شهروندی در قزوین اجرا می‌شود و رویکرد ما تمرکز بر سرود و نگاه ما این است که سرود به عنوان یک اقدام فرهنگی احیا شود، همچنین جشنواره کوک چهارم نیز از جشنواره‌هایی است که با محور پرداختن به موضوعات اخلاق مدارانه و زیست مومنانه شهروندان قزوینی در دو بخش فیلم و عکس برگزار خواهد شد.

وی افزود: انقلابی‌گری نقطه مقابل تفریح و شادی نیست و در کمیسیون فرهنگی برنامه‌های شاد مورد تاکید بوده است، لذا برای دهه فجر نیز چند برنامه استیج و نمایش کمدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: عدالت اجتماعی در توزیع غرفه در سعدالسلطنه صورت نگرفته و در قالب مزایده واگذار نشده است.

وی اضافه کرد: سیاست شورای ششم توجه به ورزش همگانی است در دوره گذشته هشت میلیارد تومان اعتبار به دو لیگ حرفه‌ای کشور تخصیص داده شد در حالی که شهرداری وظیفه‌ای در حوزه ورزش حرفه‌ای ندارد و در این دوره هیئت‌های ورزشی در قالب تیم‌های ورزشی و محلات مورد حمایت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 638388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.