ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر از مرز ۱۰ هزار مگاوات عبور کرد

وزیر نیرو گفت: ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشورمان از مرز ۱۰ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر محرابیان در مراسم بهره‌برداری از نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی پاسارگاد دامغان اظهار کرد: امروز انرژی یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت هر کشوری است.

وی ادامه داد: قدر مسلم هر کشوری که انرژی پایدارتری و از روش‌های مطمئن‌تری تامین کند و با کشورهای دیگر تعامل داشته باشد از این قدرت می‌تواند به نفع مردم استفاده کند.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت تامین انرژی کشور و با بیان اینکه در این زمینه با سه چالش روبه‌رو هستیم، افزود: تحلیل منابع هیدروکربوری به دلیل مصرف بیش از حد در بخش‌های مختلف، تامین آب و موضوع محیط زیست سه چالشی است که با آنها روبه‌رو هستیم.

محرابیان افزود: اینکه چگونه بتوانیم انرژی پایداری با رفع این چالش‌ها تامین کنیم پاسخ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌خصوص خورشیدی و بادی است.

وی خاطرنشان کرد: تولید برقی که از این انرژی‌ها انجام می‌شود هم صرفه‌جویی در منابع هیدروکربوری، هم صرفه‌جویی در مصرف آب و هم حفظ محیط زیست است.

وزیر نیرو گفت: قیمت انرژی خورشیدی به مراتب کمتر از سایر روش‌های تامین انرژی است.

محرابیان ادامه داد: اکنون برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است و پیش‌بینی شده ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: این توسعه در سطوح مختلف پیش‌بینی شده و سال گذشته تعدادزیادی به مرحله اجرا در آمده است.

وزیر نیرو گفت: بر همین اساس امروز ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از مرز ۱۰ هزار مگاوات عبور کرده است.

محرابیان ادامه داد: تداوم این روند کمک خواهد کرد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر سرعت بیشتری بگیرد.

وی گفت: اکنون تعداد قابل توجهی از این نوع نیروگاه در مراحل پایانی است و با وارد مدار شدن آنها ظرفیت بالاتر می‌رود.

وزیر نیرو با اشاره به بازدید خود از نیروگاه بادی میل نادر در روزهای گذشته خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های بادی نیز در برنامه توسعه قرار دارند.

محرابیان درباره نیروگاه خورشیدی دامغان گفت: این نیروگاه در مدت هفت ماه به بهره‌برداری رسیده و از فناوری پیشرفته‌ای برخوردار است.

وی افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان در حال پیشرفت است و باید تلاش کرد در کشور از آخرین تکنولوزی در این زمینه استفاده کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 638382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.