طرح جامع شهر اصفهان تا پایان سال آینده ابلاغ می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان، روند تدوین برنامه (طرح) جامع شهر اصفهان را تشریح کرد و گفت: طبق دستور معاون عمرانی استانداری این اداره کل راه و شهرسازی مکلف شد تا اردیبهشت‌ماه سال آینده مرحله دوم را آغاز کند و تا پایان سال ۱۴۰۲ مراحل تصویب و ابلاغ را انجام دهد.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح جامع شهر اصفهان اظهار کرد: عقد تفاهم‌نامه همکاری تهیه برنامه جامع اصفهان با رویکرد نوین در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

وی افزود: فرایند انتخاب مشاور برنامه جامع از خردادماه تا مهرماه ۱۳۹۷ به‌طول انجامید و در نهایت شرکت مهندسان مشاور نقش محیط انتخاب شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه اعلام عمومی برنامه جامع با رویکرد نوین در مهرماه ۱۳۹۷ انجام شد، خاطرنشان کرد: تشکیل شورای راهبری برنامه جامع با ۱۷ عضو بر اساس مصوبه وزارت راه‌وشهرسازی متشکل از نهادهای دولتی، بخش خصوصی بخش عمومی و سمن‌ها انجام شد و رئیس شورای راهبری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری انتخاب شد تا یکی از اعضای شورای اسلامی شهر، در رأس کار باشد.

وی با بیان اینکه دبیر اداری شورای راهبری برنامه جامع اداره کل راه‌وشهرسازی و دبیر اجرایی، شهرداری اصفهان شده است، گفت: ذیل شورای راهبری، شش کمیسیون کالبدی و زیرساخت، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، حکمرانی شهری، محیط زیست شهری و حمل‌ونقل تشکیل شد.

مهدویان تاکید کرد: در ادامه، ذیل کمیسیون‌ها ۲۸ جلسه مردمی، ۳۵ جلسه موضوعی، ۲۷ جلسه در قالب کارکردهای مشارکت، مطالعات پژوهشی، مستندسازی و روش‌شناسی خروجی گزارش برگزار شد و تشخیص مرحله اول برنامه جامع، ابتدا در شورای راهبری و سپس در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ و کارگروه امور زیربنایی مصوب شد که هنوز ابلاغ نشده است.

وی افزود: مرحله دوم طرح جامع، با توجه به اینکه بر اساس قوانین و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، متولی تهیه طرح جامع اداره کل راه و شهرسازی است، طبق دستور معاون عمرانی استانداری این اداره کل مکلف شد تا اردیبهشت‌ماه سال آینده مرحله دوم را آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۲ مراحل تصویب و ابلاغ را انجام دهد.

کد خبر 638370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.