رشد ۴۷ درصدی وصول درآمدهای اصفهان / آخرین وضعیت مولدسازی دارایی‌های دولت در استان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: وصول درآمدهای عمومی استان در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است و نسبت به پیش‌بینی ۱۰ ماهه، ۹۶ درصد تحقق وصولی دارد.

علیرضا عرب‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فروش اموال مازاد دولتی اظهار کرد: برخی مشکلات در اجرای دستورالعمل فروش اموال مازاد دولتی همچنین وجود برخی موانع قانونی در تغییر کاربری و مراحل تغییر مالکیت، باعث مایل نبودن دستگاه‌ها به فروش اموال مازاد خود شده بود که با مصوبه شصت‌وهفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی با موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت و تأیید مقام معظم رهبری، بسیاری از مشکلات رفع شده است.

وی افزود: طبق این آئین‌نامه، هرگونه اقدام شامل فروش، اجاره، معاوضه، تهاتر، مشارکت، بهره‌برداری، اوراق بهادارسازی و اقدامات مشابه در اموال و دارایی‌های دولتی امکان‌پذیر خواهد بود و تدابیر لازم در زمینه تسریع و تسهیل در امر تغییر کاربری، رفع اختلافات قضائی ملکی و قیمت‌گذاری اتخاذ شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اضافه کرد: در این راستا نیمی از مبالغ واریزی به حساب تمرکز وجوه درآمد خزانه‌داری کل حاصل از عوائد مولدسازی دارایی‌ها، بلافاصله به حساب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه مشمول واریز می‌شود که در مورد وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت‌های دولتی تخصیص عوائد حاصل از مولدسازی دارایی‌ها ۱۰۰ درصد خواهد بود.

عرب‌ها با اشاره به گزارش درآمدهای استان گفت: وصول درآمدهای عمومی استان اصفهان در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است و نسبت به پیش‌بینی ۱۰ ماهه، ۹۶ درصد تحقق وصولی دارد.

وی ادامه داد: به لحاظ مبلغ وصولی در جایگاه دوم بعد از تهران قرار داریم و به لحاظ درصد تحقق پیش‌بینی در جایگاه ۱۹ کشور هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به رشد ۸۵ درصدی پیش‌بینی درآمدها نسبت به سال قبل در بودجه سالانه کشور علی‌رغم تلاش گسترده جهت تحقق درآمد پیش‌بینی شده است، هنوز به این مهم دست نیافته‌ایم، اما جای امیدواری وجود دارد که در دو ماهه منتهی به پایان سال سهم درآمدی استان در کشور تحقق پیدا کند.

کد خبر 638347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.