اتحادی بزرگ و ماندگار در مسیر تاریخی راه ابریشم

در نشست شوراهای اسلامی شهرهای سمنان و شاهرود تمام اعضای هر دو شورا بر اتحادی عمیق و ماندگار با همکاری یکدیگر در راستای کسب عنوان «سمنان؛ نماینده ایران در اتحادیه راه ابریشم» تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی همتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان امروز _پنجشنبه سیزدهم بهمن_ در نشست صمیمی بین شوراهای اسلامی شهرهای سمنان و شاهرود اظهار کرد: از ظرفیت ایجاد شده راه ابریشم که عنوانی متعلق به استان است باید با اعتماد به یکدیگر بهره ببریم و اگر این فرصت از دست برود، عقب‌گرد خواهیم داشت؛ حال که مقامات کشوری به سمنان اعتماد کردند و این عنوان را به ما دادند، برای پیشرفت در آینده باید از آن نهایت بهره را برد.

حسین موسوی‌دلازیانی، رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان با اشاره به دوره چهارم شورا که خود به عنوان شهردار سمنان در راستای کسب عنوان راه ابریشم تلاش کرد و مرکز راه ابریشم راه‌اندازی شد تا به امروز که آن تلاش‌ها در دوره ششم با حمایت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نتیجه رسیده و سمنان به عنوان نماینده شهرهای ایران در اتحادیه شهرهای راه ابریشم انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: امروز نتیجه این اقدام را باید با دست اتحاد و همدلی با یکدیگر در تک‌تک شهرهای استان مشاهده و با نگاهی باز برای جهانی شدن تلاش کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر سمنان با ارائه گزارشی از سفر خود به سمرقند، بخارا و تاشکند ازبکستان و تأثیراتی که همکاری با شهرهای بین‌المللی می‌تواند داشته باشد، از اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود خواست وی را در سفری که اسفند سال جاری به مسکو در راستای معرفی استان خواهد داشت، همراهی کنند و گفت: بر اساس این موضوع نامه‌ای را به شوراهای استان ارسال کردیم تا به عنوان نماینده ایران در اتحادیه شهرهای راه ابریشم بتوانیم در سطح جهانی نقش‌آفرینی داشته باشیم.

وی افزود: راه ابریشم را باید دستمایه اتحاد استان کنیم و با ایجاد نمایندگی در هر شهرستان، در گام نخست از ارتباطی که با ازبکستان به وجود آمده است برای همکاری‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی در سطح جهانی بهره‌مند شویم.

در ادامه این نشست مجید نظری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: بهانه برای اتحاد بین مردم شهرهای استان سمنان بسیار است و گاهی بدخواهان برای از بین بردن این اتحاد اقدامات ناپسندی می‌کنند.

وی با تبریک همکاری مدیریت شهری شاهرود برای قرارداد خودروی زامیاد ۲ تصریح کرد: امیدواریم این قرارداد منجر به اشتغال‌زایی برای جوانان شاهرود و پیشرفت استان شود و از ظرفیت صنعت و گردشگری استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به برخی طرح‌های عمرانی با موضوع مشترک مانند پیاده‌راه شدن خیابان مزار شاهرود و خیابان امام (ره) سمنان گفت: باید تجربیات خود از بازخوردهای مردمی همچنین نتایجی که از آسیب‌شناسی اجتماعی شهری داریم را به اشتراک بگذاریم و تجربیات موفق را در کنار هم قرار دهیم.

عباسعلی طالب‌بیدختی، عضو شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری که در جام جهانی برای قطر ایجاد شد، گفت: گردشگری در زمینه‌های زیادی قابلیت تبدیل شدن به فرصت را دارد و یکی از آنها گردشگری ورزشی در سطح بین‌المللی است که استان ما از آن بی‌بهره است و راه ابریشم می‌تواند این گردشگری را به پویایی برساند.

در ادامه رضا صباغیان، عضو شورای اسلامی شهر سمنان با تاکید بر شرایط ویژه فرهنگی و عرفانی استان و با اشاره به زیبایی شهرستان شاهرود به عنوان قاره کوچک، خاطرنشان کرد: اگر در راستای راه ابریشم یک اتحاد استانی شکل بگیرد، شناخت جهانی این منطقه رخ خواهد داد. هر سخنی که در آن تفرقه بین شهرها بود، نوایی شیطانی است.

حمیده محبی، رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با معرفی ظرفیت‌های شناخته شده و گمنام شاهرود اظهار کرد: اقدام شورای اسلامی شهر سمنان در راستای عضویت در اتحادیه شهرهای راه ابریشم همچنین تاکید و حسن نظری که در راستای همدلی و اتحاد در این مسیر برای معرفی کل استان وجود دارد، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به طراحی اتوبوس گردشگری شهرداری شاهرود برای نوروز سال ۱۴۰۲، افزود: امسال از کلیدواژه شهرهای راه ابریشم نیز برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استفاده خواهیم کرد.

محمدرضا یونسیان، عضو شورای اسلامی شهر شاهرود با تاکید بر نگاه گردشگری به صورت استانی، خواستار نشست‌های مشترک در راستای بهره‌مند شدن تجربیات جهانی شورای اسلامی شهر سمنان شد.

سیدجواد بیطرف، عضو شورای اسلامی شهر شاهرود گفت: این حضور و نشست مشترک نعمتی قابل تقدیر و نهادن یک سنگ بنای جدید در استان سمنان است.

سیده‌زهرا موسوی، عضو شورای اسلامی شهر شاهرود با تاکید بر تداوم جدی اینگونه نشست‌های مشترک اظهار کرد: نخستین بار است که در این یک دهه شوراهای این دو شهر نشست رسمی در محل شورای اسلامی شهر شاهرود برگزار می‌کنند.

وی افزود: استان سمنان مسیر زیادی از راه ابریشم را به خود اختصاص داده است و ظرفیت‌های شهرهای این مسیر در کنار هم قدرت زیادی را ایجاد می‌کند که منجر به معرفی استان و ایجاد سرمایه‌ای ماندگار خواهد شد؛ به همین دلیل هر هزینه‌ای در این راستا، سرمایه‌ای چند برابر می‌شود که به استان سمنان بازخواهدگشت.

مهدی ترابی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود خاطرنشان کرد: استان سمنان در جذب گردشگر تا کنون ضعیف عمل کرده است و امیدواریم این نشست با موضوع راه ابریشم به جذب ثروت برای تمام شهرهای استان منجر شود.

وی با اشاره به نگاهی که برای ترویج و تبلیغ گردشگری در استان‌های مختلف کشور وجود دارد، گفت: جاذبه‌های شهرهای استان سمنان به‌ویژه در ورودی شهرها ضعیف است و به گردشگران انگیزه کافی برای ورود به شهرها نمی‌دهد و این را می‌توان از وضعیت ثابت درآمدی کاسبان شهر در کل ایام سال متوجه شد.

حمیدرضا قنبریان، عضو شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به صنعت بزرگ و پول‌ساز گردشگری و تلاش‌هایی که رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان در ارتباطات بین‌المللی که در راستای معرفی استان زمینه‌سازی کرده است، گفت: هیچ شهروندی از نبود اتحاد بین شهرها سودی نبرده است و هر گونه سخن نفاق‌انگیز باعث خرسندی دشمنان کشور است و در مقابل مزایای این همدلی، پیشرفت برای استان و در مرحله بالاتر پیشرفت برای ایران خواهد بود.

وی افزود: اقتصاد صنعت توریسم در جهان امروز جلوتر از انرژی نقش ایفا می‌کند که ما در ایران و استان سمنان از این ظرفیت به‌خوبی بهره نبرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، در نشست صمیمی شوراهای اسلامی شهرهای سمنان و شاهرود، تمام اعضای هر دو شورا بر اتحادی عمیق و ماندگار در راستای همکاری و همدلی در راستای کسب عنوان سمنان نماینده ایران در اتحادیه راه ابریشم تاکید کردند.

کد خبر 638338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.