ترکیب احتمالی استقلال مقابل مس کرمان

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته هجدهم لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۷ امروز میهمان مس کرمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال استقلال تهران امروز _پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه_ در چارچوب هفته هجدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۷ در ورزشگاه شهید باهنر به‌مصاف مس کرمان خواهد رفت تا با کسب سه امتیاز این جدال، خودش را به دو مدعی قهرمانی در صدر جدول نزدیک کند.

در ادامه ترکیب ابتدایی تیم فوتبال استقلال تهران برای این بازی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد؛

مصدومیت کاپیتان حسینی به‌کام علیرضا رضایی

از هفته پانزدهم لیگ‌برتر و مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران که سیدحسین حسینی درون دروازه آبی‌های پایتخت قرار گرفت دیگر او را در چارچوب نمی‌بینیم و مصدومیت کاپیتان استقلال را از میادین دور کرده است؛ البته این مصدومیت تلنگر خوبی برای ساپینتو بود که بداند باید به گلرهای دیگر خود نیز اعتماد و از آنان استفاده کند. موضوعی که در بازی مقابل سپاهان و آن شکست بد تشدید شد؛ علیرضا رضایی سومین هفته است که گلر آبی‌ها درون دروازه است و پس از نمایش ضعیف در نقش‌جهان، برابر ملوان نخستین کلین‌شیت فصل را برای خود ثبت کرد و حالا در یک بازی مهم و خارج از خانه دیگر در تلاش است با ثبت دومین کلین‌شیت، به تیمش برای ماندن در کورس قهرمانی کمک کند.

معمای جدید ساپینتو برای زوج سیلوا

ریکاردو ساپینتو در حالت عادی بازیکن نداشت؛ حالا خودش نیز این شرایط را پیچیده‌تر کرده و پس از اینکه سیاوش یزدانی را از استقلال کنار گذاشت، با یک چالش جدید روبه‌رو شده است؛ علاوه‌بر عارف غلامی که چند هفته‌ای می‌شود از میادین دور است، محمدحسین مرادمند هم دچار مصدومیت طولانی‌مدت شده است و به بازی این هفته استقلال هم نمی‌رسد. بدین ترتیب ساپینتو ناچار است روزبه چشمی را به پست سابقش بازگرداند و او را به‌عنوان زوج رافائل سیلوا درون زمین به‌کار بگیرد تا از شر اشتباهات خط دفاعی در امان باشد. البته کناره‌ها به همان ترتیب قبل برابر مس کرمان حضور پیدا خواهند کرد و جعفر سلمانی در سمت چپ قرار خواهد گرفت و کوین یامگای آچارفرانسه نیز در سمت راست مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد.

پوست‌اندازی اجباری در خط میانی آبی‌ها

خط میانی استقلال در بازی امروز مقابل مس کرمان دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد و هر سه بازیکن شاید برای اولین‌بار در این فصل کنار هم بازی می‌کنند؛ با توجه به اینکه روزبه چشمی به‌خاطر کمبود مدافعان به یک خط به عقب نقل مکان می‌کند و مهدی مهدی‌پور که در بازی‌های هفته شانزدهم و هفدهم مقابل سپاهان و ملوان غایب بوده است به‌دلیل تداوم مصدومیت به مصاف امروز هم نمی‌رسد. بدین ترتیب محتمل‌ترین گزینه‌ها برای تشکیل مثلث میانی استقلال؛ زبیر نیک‌نفس، سعید مهری و آرش رضاوند هستند که باید مسئولیت‌های خطیری را برعهده بگیرند. البته امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری که طلسم بازی‌نکردنشان شکسته شده نیز می‌توانند گزینه‌های بعدی ریکاردو ساپینتو برای قرار گرفتن در مرکز زمین باشند.

امید آقای سرمربی به وینگرها و گیتاریست

استقلال هفته گذشته یکی از بهترین نمایش‌های چند فصل اخیر خود را به‌نمایش گذاشت و ملوان بندرانزلی را به توپ بست؛ حالا آبی‌ها باید مقابل تیم دیگری از انتهای جدول قرار بگیرند که البته برخلاف جایگاهی که دارد از نظر دفاعی عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است. مثلث‌هجومی ساپینتو برخلاف خط‌میانی آبی‌ها هیچ‌گونه تغییری به‌خود نمی‌بیند و باید انتظار داشته باشیم در کنار امیرارسلان مطهری به‌عنوان مهاجم هدف، محمد محبی و مهدی قایدی وینگرهای رونده و سرعتی را تشکیل دهند تا با شارژ کردن گیتاریست استقلال، ساپینتو را به هدف و خواسته‌ای که از این بازی حساس و مهم دارد، برسانند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر مس کرمان:

علیرضا رضایی، کوین یامگا، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، سعید مهری، محمد محبی، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری.

کد خبر 638317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.