افتتاح ۹۷ پروژه عمرانی هم‌زمان با دهه مبارک فجر

فرماندار نایین گفت: از میان پروژه‌های آماده افتتاح، ۹۱ پروژه دولتی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از افتتاح ۹۷ پروژه عمرانی هم‌زمان با دهه مبارک فجر در شهرستان نایین خبر داد و اظهار کرد: هم‌زمان با دهه مبارک فجر، تعداد ۹۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اعتبار ارزی یک میلیون و ۷۳۰ هزار یورو در دو بخش دولتی و خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در حوزه جذب نیرو، زمینه اشتغال ۴۰۷ نفر در شهرستان را فراهم کرده است.

فرماندار شهرستان نایین خاطرنشان کرد: از میان پروژه‌های آماده افتتاح، ۹۱ پروژه دولتی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

کریمی اضافه کرد: همچنین کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی به ۲۴ روستای مجتمع کوهستان و بهارستان با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و طرح گازرسانی به کلوت محمدیه و ایستگاه شهید شرافت با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان در دستورکار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مذهبی، هنری و ورزشی در دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: این ۳۵۰ برنامه بیشتر با رویکرد جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه برنامه‌ریزی شده که در طول ایام‌الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان نایین ادامه داد: پروژه‌های مورد بهره‌برداری در بخش‌های زیرساخت، راه، انرژی، ارتباطات، دانش‌بنیان، خدمات، صنایع، کشاورزی و آموزشی ازجمله احداث و بهسازی شبکه برق، احداث ایستگاه‌های تمام خودکار هواشناسی، مرمت و بازسازی قنوات و استخرهای آب روستایی، ساختمان جدید بیمه سلامت، آب شرب روستایی، سنگ‌فرش معابر شهری و روستایی، تجهیز و توسعه شبکه مخابرات، زیرسازی و آسفالت معابر شهری و روستایی، بهره‌برداری از روکش آسفالت محورهای مواصلاتی شهرستان، بهره‌برداری از سالن ورزشی اردوگاه شهید باهنر مدیریت آموزش و پرورش و بهره‌برداری از پنج طرح صنعتی است.

کریمی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال، باید در راستای جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی از همه ظرفیت‌ها استفاده و برای رفع مشکلات و امیدآفرینی در جامعه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تفاوت برنامه‌های امسال با سال‌های گذشته محوری بودن برنامه‌ها در پنج محور محله‌محوری، قشری‌تخصصی، تجمیعی، ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و برنامه‌های دستگاهی است.

فرماندار شهرستان نایین در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در تشریح شخصیت حاج قاسم به‌عنوان مکتب حاج قاسم، ویژگی شاخص این شهید بزرگوار را اخلاص این شهید مطرح کردند، گفت: در دهه فجر، بزرگ‌ترین میثاق ما با آرمان‌های حضرت امام (ره) خدمت مخلصانه و صادقانه به مردم است. اگر بدین گونه به مردم خدمت کردیم، آن موقع است که می‌توانیم به سرنوشتی همانند حاج قاسم امیدوار باشیم.

کریمی ادامه داد: اگر ما مسئولان این ویژگی اخلاص و صداقت را در خود تقویت کنیم، مردم درک می‌کنند و لطف و فضل خداوند و همراهی مردم نصیب حال ما می‌شود.

کد خبر 638295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.