حمایت‌ شهرداری قم از برگزاری مسجدمحور برنامه‌های دهه فجر

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به حمایت‌ شهرداری از برگزاری مسجدمحور برنامه‌های دهه فجر، گفت: ۲۵ مورد برنامه توسط شهرداری در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه_ در نشست توجیهی برنامه‌های شهرداری قم در دهه فجر انقلاب اسلامی با تبریک اعیاد ماه رجب و ایام پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهرداری قم در چند سال اخیر بحث محور شدن مسجد در محلات را در دستور کار خود قرار داده و از سال ۱۳۹۵ این موضوع پیگیری و هر سال دغدغه بیشتری داشته است.

وی با اشاره به حمایت‌های شهرداری قم در برگزاری مسجد محوری برنامه‌های دهه فجر، افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم برنامه‌های مختلفی شامل جشن و ویژه برنامه‌ها در مساجد، برنامه قرآنی ویژه در برخی مساجد، برنامه‌های ورزشی و المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب، توزیع بسته‌های تبلیغی بین مساجد، نورافشانی مساجد و جشن ویژه مردمی "شهر من" در هر پنج‌شنبه در یک منطقه برگزار می‌کند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد برنامه توسط شهرداری قم در ایام دهه فجر و اعیاد رجب برگزار، و این روند تا ماه شعبان و عید نوروز ادامه دارد.

در ادامه مهدی کلانترزاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از افزایش تعداد مساجد منتخب برای برگزاری جشن‌های دهه فجر به ۱۵۰ مسجد خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار بود شهرداری با ۴۴ مسجد منتخب شهر برای برگزاری این جشن‌ها همکاری کند، اما به توصیه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر با ۱۵۰ مسجد همکاری خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: هدف از این نشست تشریح برنامه‌ها و تقدیم بسته‌های تبلیغی به مساجد برای فضاسازی معابر و محوطه بیرونی مساجد است.

حضور مؤثر شهرداری در مناسبت‌ها و مراسم انقلاب

در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری رئوف، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه شهرداری قم یکی از عناصر فعال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، تاکید کرد: همه ما همواره شاهد حضور مؤثر شهرداری در مناسبت‌ها و مراسم انقلابی به‌ویژه در دهه فجر هستیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم قم فرمودند راهبرد اصلی دشمن کتمان ایام‌الله است و قبل‌تر هم فرمودند که جهاد تبیین، جهاد فوری و قطعی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، گفت: ما امر به جهاد تبیین داریم؛ عرصه، عرصه جهاد است، راهبرد اصلی دشمن هم کتمان ایام‌الله است تا این ایام به فراموشی سپرده شود، عناصر اصلی و سربازان خط مقدم این جبهه نیز دست‌اندرکاران فعالیت در مساجد هستند که امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم دهه فجر متفاوتی را رقم بزنیم.

ذاکری‌رئوف با اشاره به شعار امسال تبلیغات اسلامی در قم را «هر مسجد و هر مدرسه یک ستاد»، افزود: خادمان مساجد با مساجد اطراف خود ارتباط برقرار کنند و با توجه به تمرکزی که دشمن در این جنگ بر نوجوانان و جوانان دارد، فضا برای حضور این قشر فراهم شود.

وی با بیان اینکه در ستاد دهه فجر به دنبال فراگیر شدن جشن‌ها هستیم و لازم است تمام محلات تحت تأثیر قرار گیرد، اظهار کرد: راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن‌ماه مورد تأکید است؛ به دنبال پویایی و فعال بودن مسیر راهپیمایی با برپایی غرفه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان و غرفه‌های خدماتی و فرهنگی هستیم تا با توجه به اعیاد ماه رجب یک جشنواره برگزار کنیم.

کد خبر 638227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.