تقاضای کاذب، دلیل افزایش قیمت ارز/ تشکیل پلیس امنیت اقتصادی از برکات انقلاب است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص نابسامانی به وجود آمده در بازار ارز، گفت: تقاضاهای کاذب، معامله‌های بدون ضوابط قانونی در برخی صرافی‌ها و دلالی‌هایی که در این حوزه وجود دارد، همچنین معاملات فردایی از جمله دلایل افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ کامران ریاحی، در یک برنامه زنده تلویزیونی با تبریک آغاز دهه فجر و سالگرد چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلابی که در بهمن ۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) و حضور پرشور مردم در صحنه به ثمر نشست دستاوردها و برکات زیادی برای مردم ما به دنبال داشت که وظیفه ما حراست و حفاظت از آن‌ها است.

وی تضعیف اقتصاد کشور را یکی از برنامه‌های مهم دشمنان این نظام برای پیشبرد اهداف خود دانست و افزود: پلیس انقلاب اسلامی در تمام چهل و چهار سال گذشته تلاش مضاعفی در زمینه ایجاد ثبات در بازار و رفع مشکلات معیشتی مردم انجام داده و اقدامات مؤثر صورت گرفته باعث شده است تا کشور از نظر اقتصادی و معیشتی کمتر دچار مشکل شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تشکیل این پلیس را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر موضوع اقتصاد و حمایت از تولیدات داخلی و همچنین در پاسخ به مطالبه به حق مردم که خواهان ثبات در بازار و برخورد قاطعانه‌تر با مفسدان اقتصادی بودند در یک دهه گذشته پلیس امنیت اقتصادی را تشکیل داد تا با به‌کارگیری نیروهای توانمند، متخصص و هوشمند رفع مشکلات معیشتی مردم با ایجاد امنیت در این حوزه را دنبال کند.

وی اضافه کرد: کار پلیس امنیت اقتصادی تنها برخورد با مجرمان و مفسدان اقتصادی نیست و با هشدارها و آموزش‌هایی که به مردم، اصناف و دستگاه‌ها ارائه می‌کند زمینه پیشگیری از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات در این حوزه را نیز فراهم می‌آورد.

ریاحی در پاسخ به سوالی در خصوص نابسامانی به وجود آمده در بازار ارز، گفت: تقاضاهای کاذب، معامله‌های بدون ضوابط قانونی در برخی صرافی‌ها و دلالی‌هایی که در این حوزه وجود دارد، همچنین معاملات فردایی از جمله دلایل افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر به شمار می‌آید.

انجام معاملات ارزی در خارج از بانک از مصادیق قاچاق ارز است

وی در خصوص مصادیق قاچاق ارز که در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شده است، افزود: ورود و خروج بدون ضوابط ارز، انجام معاملات ارزی در خارج از بانک یا صرافی معتبر، ثبت نکردن صورتحساب‌های خرید و فروش ارز در سامانه، انجام کارگزاری و خدمات ارزی از داخل کشور به خارج بدون مجوز بانک مرکزی، حمل و نگهداری بدون ضوابط ارز و مشخص نشدن مبدا و مقصد ارز استفاده شده از جمله مصادیق قاچاق ارز محسوب می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص خودروهای شوتی حمل‌کننده کالای قاچاق و نحوه برخورد با آن‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از ترفندهای قاچاق کالا استفاده از خودروهای سواری تندرو برای حمل این کالاها از استان‌های مبدا به استان‌های مقصد است.

وی افزود: قاچاقچیان با تقویت موتور خودرو، تقویت کمک فنر، افزایش ارتفاع خودرو و مواردی دیگر سعی می‌کنند تا از دست پلیس فرار کرده و کالای قاچاق را به سلامت به مقصد برسانند اما با اقدامات مخاطره‌آمیزی که در جاده‌ها انجام می‌دهند، گاهی حوادث ناگواری را برای مردم و خود ایجاد می‌کنند.

اصفهان، استان پیشتاز در زمینه برخورد با خودروهای شوتی

سرهنگ ریاحی با بیان اینکه برخورد با خودروهای شوتی به صراحت در قانون پیش‌بینی نشده است، اظهار کرد: از آنجا که در استان اصفهان که شاهراه اصلی اتصال کریدور جنوب به شمال کشور محسوب می‌شود، با تردد فراوان این خودروها مواجه هستیم، بر اساس شیوه نامه‌ای که دادستان عمومی و انقلاب استان تعریف کرده، برخوردهای قانونی با آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و امروز اصفهان یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه برخورد با خودروهای شوتی است.

وی گفت: از شهروندان می‌خواهم که برای پیشرفت و اعتلای کشور همچنان همکاری خود با نیروهای پلیس را ادامه داده و هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت‌های مجرمانه اقتصادی، تهیه و توزیع کالای قاچاق و احتکار کالاهای اساسی را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار کارشناسان پلیس قرار دهند.

کد خبر 638217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.