دانش‌آموزان نسل چهارم انقلاب در آگاهی‌یابی و آگاهی‌بخشی گام بردارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خطاب به دانش‌آموزان، گفت: همه ما در کنار هم با شهدا عهد می‌بندیم تا در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم، آگاهی بیابیم و آگاهی‌بخش باشیم و اجازه ندهیم تا یاد و نام شهدا از بین برود و انقلاب اسلامی را به انقلاب حضرت مهدی موعود (عج) برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدرضا ابراهیمی امروز _چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه_ در آغازین روز دهه مبارک فجر، ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تبریک میلاد امام محمدتقی (ع)، اظهار کرد: امام خمینی (ره) مهربان بود و چیزی برای خود نخواست؛ هر آنچه که تلاش کرد برای موفقیت، پیشرفت و آبادانی مردم بوده است و آن را نه‌تنها برای ایران که برای جهانیان مد نظر داشت.

وی ادامه داد: طاغوتیان نمی‌خواستند امام موفق شود، یاری‌دهندگان امام راحل (ره) را قبل و حتی پس از انقلاب به مقام رفیع شهادت رساندند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: ۴۴ سال پیش مردم به پیروزی رسیدند؛ پیش از آن ۱۳ سال امام راحل (ره) را به ترکیه و سپس به عراق تبعید کردند و از آن جایی که نزدیک به کشور بود دوباره ایشان را به مکانی دیگر تبعید کردند امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودند: «اگر مجبور باشم کشتی اجاره کنم و در دریاها و اقیانوس‌ها بروم زیر بار ظلم نمی‌روم و برای مردم مبارزه می‌کنم.»

وی با اشاره به تبعید امام به فرانسه، گفت: پیام‌های امام خمینی (ره) از فرانسه به دست مردم می‌رسید و آنها متحد و منسجم‌تر می‌شدند؛ از مساجد و اعیاد و عزاداری‌های ائمه مانند تاسوعا و عاشورای حسینی استفاده می‌کردند و به مبارزه ادامه دادند تا در نهایت شاه فرار کرد و در ۱۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ امام راحل (ره) به میهن آمد.

ابراهیمی با اشاره به شوروشوق مردم برای انقلاب اسلامی، تاکید کرد: امام خمینی (ره) کشور ما را مستقل کرد تا کشورهای دیگر نتواند به آن ظلم کنند و ایران اسلامی را در این راه هدایت کرد.

وی خطاب به دانش‌آموزان، افزود: همه ما در کنار هم با شهدا عهد می‌بندیم تا در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم و درس بخوانیم، آگاهی بیابیم و آگاهی‌بخش باشیم و اجازه ندهیم تا یاد و نام شهدا از بین برود و انقلاب اسلامی را به انقلاب حضرت مهدی موعود (عج) برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره حضور دو مادر شهید در این مراسم، خاطرنشان کرد: در راه انقلاب اسلامی ۲۳۰ هزار نفر از انسان‌های بزرگ به شهادت رسیدند و در این استان ۲۴ هزار نفر از آنها به این مقام رفیع نائل آمده‌اند.

کد خبر 638194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.