مسیر ۱۲۰ روستا در اصفهان مسدود است / تلاش برای رفع قطعی برق در ۳۰ منطقه استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره بارش شدید برف و کولاک در شبانه‌روز گذشته در بیشتر مناطق به‌ویژه غرب و جنوب استان گفت: هم‌اکنون راه ارتباطی ۱۲۰ روستا مسدود است و قطعی برق در ۳۰ روستا تداوم دارد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه در روزهای اخیر سامانه سرد بارشی بیشتر نقاط استان به‌ویژه غرب و جنوب استان را در بر گرفت و زبانه‌های آن از دیروز همچنان در مناطق مرکزی، شرق و شمال استان ادامه دارد، اظهار کرد: با آغاز فعالیت این سامانه بارشی بین ۲۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر برف در مناطق مختلف استان اصفهان ثبت و گزارش شده است.

وی افزود: با ورود این سامانه بارشی براساس اعلام اداره هواشناسی استان بیشترین بارش‌های برف در سمیرم، فریدون‌شهر و مناطق غرب استان اصفهان تا ۷۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات ۱۰۰ سانتی‌متر بوده است. این بارش‌ها مناطق غرب و جنوب استان را بیشتر در بر گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره بارش شدید برف و کولاک در شبانه‌روز گذشته در بیشتر مناطق به‌ویژه غرب و جنوب استان، گفت: اکنون راه ارتباطی ۱۲۰ روستا مسدود است و قطعی برق در ۳۰ روستا به‌ویژه در مناطق شهرستان‌های فریدونشهر، فریدن، بوئین‌میاندشت و بخشی از روستاهای چادگان گزارش داده شده است که تیم‌های امدادی برق در حال برقراری ارتباطات هستند.

وی اضافه کرد: به علت شدت برف و برودت هوا در مناطق سمیرم و بخش پادنا علیا قسمتی از برق، مخابرات و ایستگاه تلویزیون قطع شده است و تیم‌های امدادی راهداری مشغول فعالیت و برقراری ارتباطات هستند. برق روستای پشتکوه دوم شهرستان فریدونشهر نیز قطع است.

پیش‌بینی وزش باد شدید همراه با تندباد ۷۰ کیلومتر بر ساعات در استان اصفهان

شیشه‌فروش با اشاره به کاهش محسوس دما از امروز تا فردا در بیشتر مناطق استان اصفهان اظهار کرد: در این مدت به علت شدت برف و برودت هوا پدیده غالب وزش باد و تندباد در مناطق مختلف به‌ویژه شرق و جنوب استان وجود دارد و مطابق با پیش‌بینی‌ها سرعت تندبادها تا ۷۰ کیلومتر در ساعات نیز برسد.

وی درباره اعلام هشدار مدیریت بحران برای وزش تندباد و تندباد شدید در مناطق جنوب و شرق استان اصفهان، افزود: استحکام سازه‌های ناپایدار، حفاظت از گلخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، نبود فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو توصیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به استقرار ۲۱۰ تیم امداد و نجات در جاده‌های استان با آغاز طرح امداد زمستانی بهمن‌ماه، گفت: در حال حاضر ۴۴ راهدارخانه در نقاط مختلف استان با ۷۵۰ نیرو و ۵۵۰ دستگاه ماشین برف‌روب و انواع تجهیزات زمستانی راهداری فعال است.

وی با بیان اینکه امروز صبح برای دومین بار از آغاز فعالیت سامانه سرد بارشی بهمن‌ماه، جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شده است، اظهار کرد: تفکیک وظایف تمام دستگاه‌ها برای بار دیگر اعلام و ابلاغ شده است و امروز ساعت چهار بعدازظهر نیز جلسه اضطراری مدیریت بحران در شهرستان فریدونشهر با حضور دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های این شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا آخرین وضعیت امدادرسانی و رفع مشکلات را بررسی کنیم.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه خسارات و آسیب‌های وارد شده به علت شدت برف و برودت هوا طی ورود سامانه سرد بارشی افزود: بعضی از فضاهای سبز، معابر و خانه‌های مسکونی غیرمستحکم روستاها در مناطق پادنا علیا، پشتکوه و پیشکوه شهرستان فریدونشهر همچنین بخش چنارود از توابع شهرستان چادگان بدون هیچ‌گونه حوادث جانی وارد شده است.

امدادرسانی به ۲۵۰ خودرو گرفتار در برف

وی از امدادرسانی به ۲۵۰ خودرو گرفتار در برف خبر داد و گفت: ۲۱۰ تیم امداد و نجات با استقرار در جاده‌های استان در حال امدادرسانی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به امدادرسانی به ۱۵۰ نفر گرفتار در برف، تصریح کرد: به دلیل تشدید بارش برف با امدادرسانی تیم‌های امداد و نجات، تعداد ۵۰ نفر گرفتار در برف اسکان اضطراری شدند و ۷۰ نفر نیز از شرایط نامناسب یخبندان در جاده‌ها نجات یافته‌اند.

وی با اعلام هشدار مدیریت بحران تا پایان هفته جاری تاکید کرد: در حال حاضر ۴۴ راهدارخانه در نقاط مختلف استان با ۲۱۰ تیم امداد و نجات و ۵۵۰ دستگاه ماشین برف‌روب و انواع تجهیزات زمستانی راهداری فعال است و تمام مرخصی‌های گروه‌های امدادی برای خدمات و امدادرسانی به مردم در محورهای مواصلاتی، جاده‌ها و راه‌های فرعی و اصلی، لغو شده و به شهرداری‌های مناطق نیز پاکسازی و رفع یخ‌زدگی معابر ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: به‌علت شدت بارش برف، کولاک، کاهش دما و به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از لغزندگی معابر و جاده‌های ارتباطی، تمام دوره‌های آموزشی مدارس شهرستان‌های سمیرم، فریدن، فریدونشهر، بوئین‌میاندشت، چادگان، تیران و کرون، خوانسار، گلپایگان، مهردشت نجف‌آباد و مقاطع ابتدایی گلپایگان امروز غیرحضوری برگزار شده است.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود که شرکت‌های برق و مخابرات برای تسریع در بازسازی آسیب‌های وارد شده به شبکه‌های برق، اقدامات لازم و ضروری را اجرایی کنند.

کد خبر 638188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.