۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
بازار شهر زرند آبستن حوادث است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند گفت: بسیاری از مراکز تجاری به خصوص بازار شهر به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی آبستن حوادث ناخواسته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی بخشی امروز _ چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه_ در حاشیه بازدید کارشناسان آتش‌نشانی از بازار شهر زرند به منظور بررسی مشکلات و نواقص، اظهار کرد: نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها، مراکز خرید و کارگاه‌ها از مهمترین برنامه‌های این سازمان در راستای افزایش ایمنی شهر است.

وی افزود: بسیاری از مراکز تجاری به خصوص بازار شهر به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی آبستن حوادث ناخواسته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند خاطرنشان کرد: مجموعه بازار بزرگ شهر به دلیل ناایمنی‌هایی در زمینه برق و رعایت نشدن نکات ایمنی در برابر حوادث آسیب‌پذیر است و در صورت بروز حادثه، خسارت و تبعات مالی زیادی به همراه خواهد داشت.

بخشی اضافه کرد: در بازدید کارشناسان از این مجموعه عیب‌های زیادی مشاهده شد که اگر رفع نشود در آینده با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در این بازدید وضعیت شبکه توزیع برق و سیم‌کشی، راه‌های ورودی و خروجی به بازار، چیدمان وسایل مغازه‌دارها، نبود سیستم اعلام حریق، نصب سایبان‌های غیرمجاز و غیراستاندارد، استفاده نکردن از کلیدهای محافظ جان، استفاده نکردن از خاموش‌کننده‌های دستی، نبود امکان دسترسی سریع مأموران آتش‌نشانی به محل حادثه، وضعیت انبارهای بازار و نوع سازه مغازه‌ها مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند اضافه کرد: به زودی سایر مغازه‌ها و مکان‌هایی که احتمال وقوع حوادث در آن‌ها بیشتر است نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخشی افزود: به زودی مستندات این بازدید جهت تصمیم‌گیری و ارائه نظرات با هماهنگی شهردار زرند به دادستان و شورای تأمین ارسال خواهد شد.

کد خبر 638141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.