رایزنی سفیر ایران با وزیر صنعت و معدن عراق

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با خالد بتال الجغیفی، وزیر صنعت و معدن این کشور، در محل وزارتخانه مذکور در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا، محمد کاظم آل صادق با خالد بتال الجغیفی، وزیر صنعت و معدن عراق، در محل وزارتخانه مذکور در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، سفیر ایران با برشمردن ظرفیت‌ها، مزایای نسبی و فرصت‌های موجود برای توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی بر آمادگی بخش صنایع و معادن کشورمان و نیز شرکت‌های مرتبط برای بسط این همکاری‌ها تاکید کرد.

بررسی ابعاد احداث شهرک‌های صنعتی مشترک و انعقاد قرارداد در این زمینه، آمادگی برای راه‌اندازی کارخانه سیمان، خط تولید لبنیات، کارتن‌سازی، لاستیک‌سازی، مواد غذایی در عراق و ظرفیت بالقوه صادرات دوباره از عراق به ایران، ازجمله محورهای مطرح‌شده از سوی آل صادق بود.

خالد بتال نیز توسعه مناسبات صنعتی و اقتصادی را به مصلحت دو کشور دانست و تمرکز کنونی سیاست‌های صنعتی و معدنی عراق را حمایت از صنایع راهبردی خواند و به نیاز کشور متبوعش برای مشارکت با طرف‌های ایرانی به‌ویژه در زمینه صنایع پتروشیمی اشاره کرد.

وی حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و ایجاد صندوق حمایت از جوانان را در زمره اولویت‌های وزارتخانه تحت امرش دانست و افزود: از شرکت‌های ایرانی مرتبط برای حضور در همایش معادن در ماه می ۲۰۲۳ دعوت خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 637979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.