روزانه ۸ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر قم است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه شهروندان باید بدانند که روزی هشت میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر است، گفت: باید از فرصت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کرده و توانمندی‌ها و جایگاه ایران در تمام عرصه‌ها ازجمله نظامی، علمی و فرهنگی را مطرح کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی کلانترزاده امروز سه‌شنبه یازدهم بهمن‌ در نشست هم‌اندیشی جشن‌های دهه فجر در مساجد سطح شهر قم با محوریت ۴۴ مسجد که با حضور نمایندگان مساجد در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: هیئت‌ها و مجموعه‌های ارزشی همواره در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌قدم و موفق بوده‌اند.

وی افزود: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار فعالیت‌های مردمی مساجد، شهرداری قم نیز با محوریت مساجد به برگزاری جشن می‌پردازد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر جهاد تبیین، گفت: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی موجب اعتماد مردم و امیدواری اقشار مختلف خواهد شد. باید از فرصت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کرده و توانمندی‌ها و جایگاه ایران در تمام عرصه‌ها ازجمله نظامی، علمی و فرهنگی را مطرح کنیم. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که قم را شهر قیام و اقامه خواندند، در راستای جهاد تبیین، با شعار «قم، قیام، اقامه» قصد داریم این هویت و دستاوردها را برای مردم تبیین کنیم.

وی گفت: جشن‌های «قم، قیام، اقامه» از یازدهم بهمن‌ماه به‌عنوان شب اول دهه فجر با اهداف مدنظر برای مردم برگزار می‌شود و مهمان‌های مختلف مانند شهردار منطقه و معاونان شهردار، شهردار قم و اعضای شورای اسلامی شهر در این جشن‌ها حضور می‌یابند.

کلانترزاده ادامه داد: در این جشن‌ها، می‌توان تمام ۳۷۲ ماموریتی که به حوزه مدیریت شهری مربوط می‌شود را برای مردم بازگو کرد. شهروندان باید بدانند روزی هشت میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر است و اگر در این امر همکاری و صرفه‌جویی کنند، می‌توان منابع حاصل از این صرفه‌جویی را در حوزه‌های مختلف شهری به شهروندان تقدیم کرد.

وی افزود: در این زمینه، بنرهای اطلاع‌رسانی در مساجد توزیع می‌شود. به دنبال این هستیم که در خلال این جشن‌ها، حرف‌های شهروندان شنیده شود. لذا به‌وسیله فضای مجازی، پیام کوتاه، دعوت شفاهی و مکتوب، شهروندان به این جشن دعوت شوند تا حضور حداکثری را شاهد باشیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: در انتهای این جشن‌ها نیز جشنواره‌ای برگزار و با ارزیابی عملکرد مساجد در برگزاری این جشن‌ها، هدایایی به برگزیدگان تقدیم می‌شود.

وی با اشاره به دعوت از چهره‌های تاثیرگذار منطقه، گفت: این افراد می‌توانند خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، امامان جماعت و هیئت‌امنای مساجد دیگر، مسئولان هیئت‌های مذهبی منطقه، مدیران مدارس و فرماندهان پایگاه‌های بسیج و مسئولان کانون‌ها و خیران باشند.

کلانترزاده با اشاره به تهیه بسته‌های تبلیغی توسط شهرداری گفت: این بسته‌ها شامل پرچم و ریسه جمهوری اسلامی برای تزئین محیط بیرون ۴۴ مسجد به‌صورت ویژه در اختیار مساجد مجری قرار گرفته است. همچنین مساجد برای حضور بانوان هم بستری را فراهم کنند تا بانوان نیز در این برنامه‌ها نقش داشته باشند.

وی زمان برگزاری جشن را پس از نماز مغرب و عشا به مدت یک ساعت دانست و گفت: نظرات و پیشنهادهای شهروندان طی این جشن‌ها جمع‌آوری شده و به اطلاع شهردار قم خواهد رسید.

ایجاد محله‌های مسجدمحور، دغدغه شهرداری قم

در ادامه، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم، با بیان اینکه دغدغه ویژه‌ای در شهرداری قم برای ایجاد محله‌های مسجدمحور وجود داشت، گفت: از سال ۹۵ این موضوع در دستورکار قرار گرفت و به‌مرور مهم‌تر و پررنگ‌تر شد.

وی برگزاری جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را قدم مهمی برای استفاده از ظرفیت مردمی در مساجد و محور قرار گرفتن آن دانست و گفت: در سازمان فرهنگی شهرداری قم، قالب‌های مختلفی برای مشارکت با مساجد داریم که طرح محراب شهر و طرح قاب بهشتی ازجمله آن‌هاست.

کد خبر 637970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.