متوقف شدن دفن مستقیم ۷۰۰ تن پسماند روزانه/موفقیت شهر قم در حوزه فضای سبز و پسماند

معاون خدمات شهری و زیست‌محیطی شهرداری قم با تأکید بر موفقیت قم در حوزه فضای سبز و پسماند نسبت به سایر کلان‌شهرها، گفت: شهر قم تنها شهری است که در حوزه مدیریت پسماند موفق شده است دفن مستقیم ۷۰۰ تن پسماند روزانه را متوقف کند.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در حاشیه نمایشگاه شهر پایدار در شهر کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه در تمام حوزه‌های توسعه‌ای، اقتصادی، اجتماعی، فنی عمرانی، خدماتی و ترافیکی می‌تواند بسیاری از مشکلات شهرها را رفع کند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات شهرها عمومی بوده و این تبادل تجربه می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و زمان به مدیریت شهری کمک شایانی کند، به طور مثال در بین کلان‌شهرهای کشور، شهر قم تنها شهری است که در حوزه مدیریت پسماند موفق شده دفن مستقیم ۷۰۰ تن پسماند روزانه را متوقف کند.

معاون خدمات شهری و زیست‌محیطی شهرداری قم خاطرنشان کرد: از ششم بهمن‌ماه سال جاری این رویکرد برای نخستین بار در کشور و در شهر قم آغاز شد که می‌تواند در شهرهای دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است و استفاده می‌شود.

اصفهانی مقدم ادامه داد: شهر قم در حوزه فضای سبز، پسماند و استفاده از انرژی‌های پاک تجربیات خوب و کاربردی داشته و موفق عمل کرده و کلان‌شهرها می‌توانند از این تجربیات استفاده کنند، این نمایشگاه به این تبادل تجربیات کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: با آسیب‌شناسی عملکرد نمایشگاه برای سال‌های آینده نمایشگاهی با خروجی بهتر خواهیم داشت و باید از شرکت‌های تخصصی و دانش‌بنیان بیشتری برای شرکت در نمایشگاه دعوت کنیم تا شهرداری‌ها و صنعت از دستاوردهایی این شرکت‌ها استفاده کنند، در شهر قم مبنای خود را بر استفاده از تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده‌ایم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم گفت: در تلاش هستیم قم نخستین شهری باشد که ایستگاه‌های شارژ خودروها و موتورهای برقی در سطح شهر در راستای استفاده از انرژی‌های پاک را ایجاد کند و در حوزه جی‌آی‌اس و جغرافیا نیز مذاکراتی انجام شده است.

کد خبر 637967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.