شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی چاره‌ای جز توسل به قانون ندارد

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: دشوارترین کار برای شهرداری تملک املاک در مسیر بر اساس ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی است و چاره‌ای جز توسل به قانون وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رمضانی امروز _ سه‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه _ در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد به مشکلات تملک پروژه سرمایه‌گذاری بسط شرقی حرم مطهر اشاره و اظهار کرد: دشوارترین کار برای شهرداری تملک بر اساس ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اماکن است، اما گاهی چاره‌ای جز این نداریم و تعطیلی پروژه کل شهر را دچار مشکل می‌کند.

وی با اشاره به دلیل اجتماعی اجرای ماده ۹، افزود: با اجرای ماده ۹ اقتدار شهرداری در اجرای پروژه‌ها بیشتر می‌شود و تملک‌ها در مسیر قانونی خود مشکلات کمتری پیدا می‌کنند درصورتی‌که اگر در این امر کوتاهی کنیم، شهروندان در مقابل پروژه ایستادگی می‌کنند و چالش‌های زیادی برای شهر به وجود می‌آید.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم خاطرنشان کرد: به مالکان باقی‌مانده در بسط شرقی پیشنهاد ملک، با فاصله ۵۰ متری داده شده است تا هر ملک و زمینی که می‌خواهند بر اساس قیمت‌گذاری کارشناس در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

در روند کار کمیته نام‌گذاری دخالتی نمی‌کنم

در ادامه سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم با بیان اینکه شخصاً در روند کار کمیته نام‌گذاری هیچ دخالتی نمی‌کنم، تاکید کرد: من دخالت نمی‌کنم، زیرا نباید روال به هم بخورد و اگر در یک مورد دخالت کنم تقاضاها به سمت من خواهد آمد و کمیته کارکرد خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به نام‌گذاری ورزشگاه منطقه پردیسان، تصربح کرد: شهید ذوالفقاری تنها شهید پاکبان شهرداری بود و کمیته تصمیم گرفته است نام این شهید را برای ورزشگاه انتخاب کند. باید اجازه دهیم کمیته کار خود را انجام دهد و نباید جایگاه این شهید را نادیده بگیریم.

اجرای برنامه‌های دهه فجر با همدلی تمام دستگاه‌ها / شهرداری ۱۵۰ مسجد را آذین‌بندی می‌کند

حسن مالکی‌نژاد، دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر برنامه‌های محوری در ایام دهه فجر را موردبررسی قرار داد و اظهار کرد: ۲۸ کمیته با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در استان و ذیل ستاد تشکیل‌شده است.

وی برنامه روز دوازدهم بهمن‌ماه را یکی از برنامه‌های ویژه شهر در ایام یوم‌الله دهه فجر دانست و افزود: در این روز با حضور نیروهای مسلح و مردم در حرم مطهر برنامه خطبه‌خوانی برگزار شده و برنامه‌های دهه فجر با نواختن زنگ انقلاب آغاز می‌شود و سپس به سمت بیت حضرت امام (ره) حرکت خواهیم کرد، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در میدان روح‌الله نیز اختتامیه برنامه صبح روز دوازدهم بهمن خواهد بود.

دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر تصریح کرد: در روز سیزدهم بهمن برنامه مهمانی لاله‌ها طبق سنوات گذشته در گلزار شهدا با گل‌باران مزار شهدا اجرا و حضور مردم اجرا می‌شود و گروه‌های جهادی مسئولیت آن را برعهده‌گرفته گرفته‌اند تا یاد و خاطره شهدا در این روز گرامی داشته شود.

مالکی‌نژاد در تشریح برنامه‌های روز ۲۱ بهمن‌ماه، گفت: روز جمعه ۲۱ بهمن‌ماه همایش دوچرخه سواری از بیت امام خمینی (ره) تا مصلا قدس اجرا می‌شود و اختتامیه برنامه نیز در مصلی قدس خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای برنامه شب ۲۲ بهمن‌ماه؛ تأکید کرد: در شب ۲۲ بهمن‌ماه ندای الله‌اکبر در تمام شهر پخش خواهد شد و تمام مساجد شهر باید در این مراسم شرکت کنند تا ندای الله‌اکبر از بلندگوی مساجد در سطح شهر طنین‌انداز شود.

دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر از اجرای برنامه‌های جشن در شب پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه اصلی در موزه دفاع مقدس اجرا می‌شود و نورافشانی شهر نیز در موزه و بسیاری از مکان‌های کلیدی شهر مانند کوه خضر نبی انجام می‌شود و شهرداری مشارکت زیادی در اجرای برنامه‌ها داشته است.

مالکی‌نژاد ادامه داد: سپاه، بسیج، اوقاف، شهرداری و بسیاری از دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های ایام دهه فجر مشارکت داشته و این همیاری و همدلی در تمام برنامه‌ها دیده می‌شود که جای تشکر و شکرگزاری دارد.

وی با بیان اینکه روز بیست‌ودوم بهمن رویکرد راهپیمایی بر اساس سرودخوانی و جمع خوانی با محوریت پیام‌های انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: روز بیست‌ودوم بهمن غرقه‌های تبیینی و نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی برپا می‌شود؛ همچنین ایستگاه‌های صلواتی مردمی نیز بر پا خواهد شد.

دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر از اجرای ۴۴ برنامه‌محوری با مشارکت شهرداری و سایر ارگان‌ها خبر داد و اضافه کرد: ۴۴ مسجد برنامه دهه ایام‌الله فجر را در قالب جشن برگزار می‌کنند و پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های مختلف در این ایام افتتاح می‌شود.

مالکی‌نژاد تأکید کرد: برنامه‌های ایام دهه فجر فقط در شهر قم برگزار نشده و تمام استان را پوشش داده‌ایم و ۱۰ ایستگاه، دستاوردهای انقلاب را به نمایش خواهند گذاشت، همچنین مدارس نیز به‌صورت گسترده در این جشن شرکت کرده و نخبگان مدارس در این مراسم شرکت خواهند کرد.

وی افزود: سپاه ۶۰۰ مدرسه را آذین‌بندی می‌کند و شهرداری نیز آذین‌بندی ۱۵۰ مساجد را برعهده‌گرفته است و تمام دستگاه‌ها در کنار هم برنامه‌های متنوعی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند که امیدواریم امسال متفاوت از سنوات گذشته این جشن برگزار شود.

کد خبر 637962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.