جاده‌های استان لغزنده و مه‌آلود است / ثبت بیشترین بارش‌ها در چادگان و فریدون‌شهر

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم فعالیت سامانه سرد بارشی تا روز پنجشنبه، گفت: امروز تا اواخر وقت چهارشنبه در بیشتر مناطق مه‌آلود، بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری ناشی از استقرار سامانه ناپایدار به روی استان تا اوایل روز پنجشنبه است، بر این اساس وضعیت جوی طی امروز تا اواخر وقت چهارشنبه در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری تا ابری و مه‌آلود، بارش برف و باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به تداوم بارندگی در کلانشهر اصفهان تا شامگاه امروز، افزود: در این مدت آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، کولاک برف در مناطق کوهستانی و مستعد و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات پوشیده از برف استان دور از انتظار نیست.

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره تداوم فعالیت سامانه سرد بارشی تا روز پنجشنبه _سیزدهم بهمن‌_ به‌تناوب روی استان و اوج آن در روز سه‌شنبه و چهارشنبه، تصریح کرد: تشدید فعالیت این سامانه در جنوب و غرب استان و به تدریج در مناطق جنوب شرق اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری، مسدود شدن محور روستاهای سردسیر، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد از اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است.

امینی اضافه کرد: احتیاط در سفرهای برون‌شهری به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، نداشتن فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل‌ونقل و راهداری‌ها، آماده‌باش راهداری‌ها برای آماده‌سازی تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی در مناطق مرتفع، پاکسازی کانال‌ها، جوی‌ها، آبراهه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

وی درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان تا نه و سی دقیقه صبح امروز، گفت: طی این مدت بیشترین بارش‌های حاصل از ذوب برف به ترتیب در شهرستان اسلام‌آباد موگویی از توابع فریدونشهر و چادگان با ۱۸ میلی‌متر، داران با ۱۵.۵ میلی‌متر و فریدون‌شهر با ۱۵ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: میانگین بارندگی تا صبح امروز در شهر اصفهان ۳.۵ میلی‌متر بوده است و در سایر مناطق استان نیز بارش‌های کمتر از ۱۰ میلی‌متر گزارش شده است.

امینی با بیان اینکه کمینه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سلسیوس و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بوئین میاندشت با دمای سه درجه سلسیوس زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان در ساعات آینده پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 637909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.