خیزش جهاد از «جهاد کشاورزی» باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گروه‌های جهادی از اقشار مختلف مردم به واسطه نهادهای مختلفی همچون سپاه فعالیت‌های انقلابی را انجام می‌دهند، در حالی که باید خیزش آن از جهاد کشاورزی باشد.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: فلسفه تشکیل جهاد سازندگی از ابتدای انقلاب با دستور امام خمینی (ره)، فعالیت جهادی برای محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار و روستایی بود.

وی افزود: جهاد سازندگی اقدامات متعددی همچون ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی، احداث حمام‌های بهداشتی، لوله‌کشی آب و راه‌سازی را انجام داد و در دوران دفاع مقدس به‌عنوان «سنگرسازان بی‌سنگر» شناخته می‌شد و پشتیبان نیروهای نظامی کشور بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال ۷۹ وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی ادغام و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با توجه به اینکه کلمه ارزشمند «جهاد» که در قرآن نیز یاد شده و فلسفه تشکیل آن در راستای محرومیت‌زدایی بوده است، این نهاد بتواند گره‌های بزرگی را باز کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اصفهان از نظر تولیدات مواد لبنی رتبه‌های خوبی در کشور دارد، لازم است مسئولان سازمان جهاد کشاورزی پای دردودل کشاورز و دامدار بنشینند و از آن‌ها حمایت کنند، زیرا کشاورز اصفهانی که زمانی زکات پرداخت می‌کرد، در حال حاضر زکات دریافت می‌کند.

شریعتی با بیان اینکه شهیدان هزاردستان، شرکت، فارسی و سورانی در زمینه جهاد سازندگی از اصفهان فعالیت می‌کردند، ادامه داد: گروه‌های جهادی از اقشار مختلف مردم به‌واسطه نهادهای مختلف همچون سپاه فعالیت‌های انقلابی انجام می‌دهند، در حالی که باید خیزش آن از جهاد کشاورزی باشد.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون در تمام استان‌ها اعلام شده است که اگر کشاورز می‌خواهد فعالیتی انجام دهد، امکانات حداقلی در اختیار آن قرار گیرد، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی باید در گوشه و کنار روستاها و شهرها بازار عرضه مستقیم ایجاد کند و با معرفی محصول، آن را به‌صورت مستقیم به دست مصرف کننده برساند.

کد خبر 637896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.