مهمترین مصوبات نام‌گذاری معابر شورای ششم اصفهان در سال ۱۴۰۱

یکی از موضوعاتی که مدیریت شهری باید مورد توجه قرار دهد، نام‌گذاری معابر است که بیشتر به نام شهدای دفاع مقدس انجام می‌شود و باید مصوبه شورای اسلامی شهر را دریافت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان اصفهان طی هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۳ هزار شهید را تقدیم این نظام مقدس کرده است و رتبه نخست را بین تمام استان‌های کشور دارد که نشان‌دهنده وطن‌دوستی، غیرت و ازجان‌گذشتگی شهروندان این خطه از کشور است.

شهر اصفهان، حدود هشت هزار شهید دفاع مقدس دارد که حدود ۶۸۰۰ شهید گلگون‌کفن در گستان شهدای این کلان‌شهر به‌خاک سپرده شده‌اند.

یکی از موضوعاتی که مدیریت شهری باید مورد توجه قرار دهد، نام‌گذاری معابر است که بیشتر به نام شهدای دفاع مقدس انجام می‌شود و باید مصوبه شورای اسلامی شهر را دریافت کند.

در ادامه مهمترین لایحه‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در زمینه نام‌گذاری معابر در سال ۱۴۰۱ را که در صحن علنی این شورا به تصویب رسید، می‌خوانید:

از نام‌گذاری میدان نگهبانی خانه اصفهان تا شهرک شهید علی‌وردی در منطقه ۱۲

موضوع مربوط به نام‌گذاری تعدادی از معابر و محلاتی که از طریق شورای نام‌گذاری به شورای اسلامی شهر اصفهان ارجاع شده بود، مورد تصویب اعضای این شورا قرار گرفت.

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، لایحه‌ای برای نام‌گذاری سه خیابان، یک پل، سه چهارراه، یک مجموعه ورزشی و یک سالن ورزشی و بخشی نیز در باغ رضوان وجود داشت که به جز باغ رضوان و یکی از چهارراه‌ها تمام موارد به تصویب رسید.

در پایان جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه نام‌گذاری برای ۱۱ کوچه و هفت بن‌بست وجود داشت که مورد تصویب قرار گرفت و برای طی مراحل قانونی به مراجع بعدی ارسال شد.

پیشنهاد تغییر نام میدان نگهبانی خانه اصفهان به میدان شهدای مدافع امنیت در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید؛ پل نخست اتوبان شهید دستجردی تاکنون نام‌گذاری نشده بود که با توجه به اینکه این مسیر به سمت استان فارس و شهر شیراز است، این اتوبان به یاد و نام شهدای حادثه تروریستی شاه‌چراغ نام‌گذاری شد.

محله علی‌آباد کلنگان در منطقه ۱۲ اصفهان که پس از ۵۰ سال در این دوره مدیریت شهری با توجه به سفر ریاست‌جمهوری به اصفهان به محدوده شهر الحاق شد، نام‌گذاری آن در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت تا جزو بسترهای شهری قرار گیرد، لذا مقرر شد به نام شهرک شهید آرمان علی‌وردی نام‌گذاری شود.

لایحه نام‌گذاری تعدادی از معابر و اماکن شهری بررسی شد که با توجه به طی مراحل در کمیته‌های تخصصی، در صحن علنی مطرح و با رأی اعضای شورا به‌تصویب رسید.

کد خبر 637865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.