مقایسه خرید حضوری و آنلاین بلیط هواپیما

با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و گسترش اینترنت، بسیاری از مشاغل و خدمات به صورت آنلاین ارائه می‌شوند.

فروش بلیط هواپیما یکی از این خدمات است. اکنون دیگر بسیاری از افراد، بلیط‌های سفر خود را به صورت غیرحضوری رزرو می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه خرید حضوری و آنلاین بلیط هواپیما بپردازیم.

تفاوت‌های خرید حضوری و آنلاین بلیط هواپیما

در این بخش به چند مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو روش خرید بلیط هواپیما خواهیم پرداخت.

هزینه

یکی از مسائل مهم در سفرهای هوایی، قیمت بلیط است؛ خرید بلیط با قیمت کمتر، برای مسافران اهمیت زیادی دارد. برای رزرو بلیط مثلاً بلیط هواپیما دبی دیگر نیازی به صرف هزینه برای رفت و آمد اضافی نیست. ضمن اینکه هنگام خرید اینترنتی بلیط می‌توانید به قیمت بلیط تمامی ایرلاین‌ها دسترسی داشته باشید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

راحتی در خرید

یکی دیگر از تفاوت‌های خرید حضوری و آنلاین بلیط هواپیما راحتی در خرید است. به طور قطع، خرید بلیط به شکل آنلاین بسیار راحت تر از خرید به صورت حضوری خواهد بود. در روش آنلاین شما از هر کجا که باشید، می‌توانید بلیط خود را خریداری کنید؛ نه نیازی به صرف زمان است نه صرف هزینه برای رفت و آمد.

به این ترتیب، می‌توانید زمان خود را صرف بررسی و مقایسه بلیط شرکت‌های هواپیمایی مختلف کنید. به طور مثال، برای اطلاع از قیمت بلیط تهران استانبول و رزرو آن می‌توانید به سامانه فلای تودی مراجعه کنید. سپس قیمت بلیط‌های این پرواز را مقایسه کنید.

اعلام کنسلی بلیط

اگر به هر دلیل بخواهید بلیط خود را مسترد یا کنسل کنید، هنگام خرید بلیط به صورت حضوری باید دوباره به آژانس مسافرتی بروید. این کار نیازمند صرف زمان بیشتر است. اما در خرید اینترنتی بلیط می‌توانید به راحتی بلیط خود را کنسل و وجه آن را دریافت کنید. این امر نیز یکی دیگر از تفاوت‌های خرید حضوری و آنلاین بلیط هواپیما محسوب می‌شود. البته این نکته را نیز به یاد داشته باشید که بلیط‌های چارتری را نمی‌توانید کنسل کنید و این کار را تنها با بلیط‌های سیستمی می‌توان انجام داد.

دریافت اطلاعات پرواز

اگر بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کرده باشید، دیگر نیازی به همراه داشتن بلیط نیست. تمامی اطلاعات پرواز شما در سیستم ثبت می‌شوند. نسخه‌ای از آن نیز به ایمیل شما فرستاده خواهد شد. به این ترتیب، هنگام رفتن به فرودگاه تنها کافی است مدارک هویتی خود را به همراه داشته باشید.

مدیریت زمان

مسئله حائز اهمیت دیگر در هنگام مقایسه خرید حضوری و آنلاین بلیط هواپیما مسئله زمان است. در خرید به شکل آنلاین، با توجه به ترافیک‌های سنگین، زمان شما گرفته نمی‌شود. نیازی هم نیست در آژانس‌های مسافرتی منتظر بمانید. فرقی نمی‌کند کجا باشید، فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید.

مقایسه خرید حضوری و آنلاین بلیط هواپیما

فلای تودی؛ بهترین سامانه فروش بلیط هواپیما

بهترین روش برای خرید بلیط اینترنتی هواپیما، استفاده از وب سایت فلای تودی است. در این سامانه علاوه بر تمامی مزایای ذکر شده، مزایای دیگری را نیز تجربه خواهید کرد که این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند:

امکان استفاده از پشتیبانی ۲۴ ساعته

هنگام رزرو بلیط هواپیما از فلای تودی چنانچه در طول روند رزرو و پرداخت با مشکلی مواجه شدید، نگران نباشید. گروه پشتیبانی فلای تودی به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته پاسخ‌گوی شما خواهد بود. اگر هر مشکلی در بلیط و پرواز شما وجود داشته باشد، می‌توانید با پشتیبانی سامانه فلای تودی ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنند.

استفاده از فیلترهای جست‌وجو

یکی دیگر از مزایای رزرو آنلاین بلیط هواپیما در فلای تودی، استفاده از فیلترهای جست‌وجوی آن است. به کمک این فیلترها می‌توانید جست‌وجوی خود را شخصی سازی کنید تا در مدت زمان کمتری به هدف برسید. به عنوان مثال برای اطلاع از انواع قیمت بلیط تهران استانبول می‌توانید از فیلترهای ارزان‌ترین یا گران‌ترین کمک بگیرید.

امکان آگاهی از تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها

با امکان بررسی لحظه‌ای قیمت بلیط‌های هواپیما، می‌توانید با هزینه کمتری گزینه دلخواه خود را تهیه کنید. برای استفاده از این ویژگی باید به فلای تودی مراجعه فرمایید و بلیط مورد نظر خود را جست‌وجو و انتخاب کنید. در این زمان، سرویس اطلاع از آخرین قیمت‌ها برای شما به نمایش درخواهد آمد. در آنجا، نشانی ایمیل خود را وارد کنید تا از تغییرات لحظه‌ای بلیط آن سفر آگاه شوید. هر تغییری در قیمت بلیط آن سفر به وجود بیاید، به ایمیل شما فرستاده خواهد شد. به این ترتیب، می‌توانید با قیمت کمتری خرید خود را به انجام برسانید. برای آگاهی از قیمت بلیط تهران استانبول یا بلیط هواپیما دبی تنها کافی است از سرویس اطلاع از آخرین قیمت‌ها در فلای تودی استفاده کنید.

جمع بندی

با مقایسه خرید حضوری و آنلاین بلیط هواپیما دریافتیم که رزرو بلیط به صورت آنلاین مزایای بیشتری دارد. از مزایای آن می‌توان به صرف هزینه کمتر، خرید راحت تر، امکان اعلام کنسلی بلیط، دسترسی به اطلاعات پرواز در ایمیل، مدیریت زمان، امکان استفاده از پشتیبانی ۲۴ ساعته و غیره اشاره کرد.

فلای تودی یکی از بهترین وب سایت‌هایی است که اقدام به فروش بلیط هواپیما می‌کند. شما می‌توانید با خیالی آسوده، بلیط هواپیما به مقاصد مختلف مانند بلیط هواپیما دبی را از این سامانه خریداری کنید.

کد خبر 637859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.