ضرورت توجه به آموزش از راه دور برای افراد با شرایط ویژه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از بهترین راهکارها برای کاهش میزان بازماندگان از تحصیل و افزایش نرخ گذر، تقویت و توسعه مراکز آموزش از راه دور است.

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به گردهمایی جمعی از مدیران مدارس آموزش از راه دور نواحی و مناطق استان اصفهان، اظهار کرد: آموزش از راه دور یکی از راه‌های مهم و مؤثر برای افزایش ضریب نفوذ آموزش است.

وی با اشاره به اینکه دو آسیب و چالش مهم حال حاضر آموزش و پرورش میزان بازماندگان از تحصیل و نرخ گذر است، افزود: یکی از بهترین راهکارها برای کاهش میزان بازماندگان از تحصیل و افزایش نرخ گذر، تقویت و توسعه مراکز آموزش از راه دور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان برخورد با متخلفان در حوزه آموزش از راه دور را یکی از ضروری‌ترین اقدامات دانست و ادامه داد: لازم است اقدامات مثبت این مدارس را دید و مورد تشویق قرار داد، اما از معدود تخلفاتی که وجود دارد نیز نباید گذشت و باید به آن رسیدگی کرد.

وی گفت: هرچند معتقد هستیم که کیفیت آموزش حضوری به علت آسیب‌های مختلف برای دانش‌آموزان بسیار مناسب‌تر از آموزش غیرحضوری است، اما این نوع یادگیری و تدریس را برای افرادی که شرایط ویژه دارند به رسمیت می‌شناسیم و از آن حمایت می‌کنیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: توجیه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق در خصوص اهمیت، جایگاه و شیوه‌های مدارس آموزش از راه دور یکی از اقداماتی است که باید انجام شود و آن‌ها نیز باید مدیران مدارس را توجیه کنند تا مشکلاتی که ناشی از تصورات اشتباه است، رفع شود.

کد خبر 637797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.