از ماجرای مردی که خانواده‌اش را به گلوله بست تا فاش شدن راز جنایت با رد جسد سوخته

مردی که همسر و چهار فرزندش را به گلوله بست، قتل فجیع یک زن در حضور فرزندش، فاش شدن راز جنایت با رد جسد سوخته، قتل هولناک پدر در خانه متروکه و درگیری خونین در آبادان را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فردی ۳۰ ساله که با همسرش اختلاف خانوادگی داشت، ظهر پنجشنبه گذشته با اسلحه ساچمه‌زنی، به سمت همسر و چهار فرزندش شلیک کرد و پس از این حادثه از محل متواری شد. در پی این حادثه، زن ۲۵ ساله، دو دختر ۱۰ و ۱۲ ساله و دو پسر هفت و پنج ساله به بیمارستان اعزام شدند.

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه ضارب در یکی از معابر پارسیان شناسایی و دستگیر شد، اظهار کرد: ششم بهمن‌ماه جاری به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان پارسیان، بلافاصله مأموران جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران در محل مشخص شد مورد نزاع خانوادگی بوده و فردی با اقوام و همسر خود درگیر شده و بر اثر شلیک اسلحه ساچمه‌زنی به سمت آنها، پنج نفر از اعضای خانواده مورد اصابت گلوله ساچمه‌زنی قرار گرفته‌اند. مأموران پس از اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی قضایی در کمتر از یک ساعت عامل اصلی تیراندازی به همراه چهار نفر از عوامل دخیل در این درگیری را دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری کشف کردند.

قتل فجیع یک زن در حضور فرزندش

رسیدگی به این پرونده با تماس صاحب یک باغ با مأموران پلیس شهریار آغاز شد. وی که هراسان بود گفت: من مالک باغی در شهریار هستم. امروز صبح برای سرکشی به باغ آمده بودم که صدای گریه‌های یک کودک توجهم را جلب کرد. من به اتاقک متروکه در انتهای باغ رفتم و ناباورانه با جسد خونین یک زن روبه‌رو شدم. دختر خردسال وی نیز کنار جسد نشسته بود و گریه می‌کرد.

با این تماس مأموران پلیس به باغ موردنظر رفتند و جسد زن جوان با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. دختر پنج ساله قربانی که به سختی صحبت می‌کرد به مأموران گفت چند مرد با ضربه‌های سنگ مادرش را کشته‌اند. در حالی که شواهد نشان می‌داد زن جوان به مواد مخدر اعتیاد داشته و خانواده‌ای ندارد، فرزندش به بهزیستی سپرده شد و مأموران پلیس برای افشای راز جنایت به تکاپو افتادند.

مأموران در نخستین گام از تحقیقات به بررسی تماس‌های تلفنی موبایل زن جوان پرداختند و فهمیدند وی مدتی قبل از همسرش جدا شده و به‌تنهایی با دختر پنج ساله‌اش زندگی می‌کرده است. پلیس با اطلاعاتی که از تماس‌های رد و بدل شده بین زن جوان و چند مرد به دست آورده بود، یک متهم را بازداشت کرد. این مرد ۴۴ ساله به نام ساسان به جنایت فجیع با همدستی چهار نفر از دوستانش اعتراف کرد.

با اطلاعاتی که این مرد به پلیس داده بود چهار همدستش نیز بازداشت شدند و به جنایت وحشیانه اعتراف کردند. در این میان رئیس قوه قضائیه از طرف فرزند خردسال قربانی که در این مدت از سوی بهزیستی به یک خانواده سپرده شده بود، درخواست دیه را مطرح کرد. با این درخواست پنج متهم توانستند مبلغ دیه را بپردازند. به این ترتیب پرونده آنها برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی به جرم آن‌ها رسیدگی شود.

فاش شدن راز جنایت با رد جسد سوخته

سرهنگ شهرام امیریان جانشین فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل و کشف جسد سوخته شده در یکی از محله‌های فاز هشت پردیس بررسی موضوع و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله تیمی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل که با بررسی صحنه جرم و جمع‌آوری ادله و اقدامات پلیسی، سرنخ‌هایی از این قتل به دست آمد. با سرنخ‌های به دست آمده و اظهارات یکی از نگهبان‌های ساختمان‌های نیمه‌کاره در خصوص اینکه وانتی را دیده است که گونی آبی رنگی را به خود بسته و می‌کشد، با بررسی رد به جا مانده این وانت، آپارتمان مدنظر شناسایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران خاطرنشان کرد: قاتل با پیگیری‌های به عمل آمده دستگیر شد که در ابتدا منکر هرگونه قتلی شد اما در مقابل سرنخ‌های پلیس لب به اعتراف گشود و به قتل جوان ۳۰ ساله پردیسی اعتراف و انگیزه خود که اختلاف حساب بوده است را اعلام کرد.

قتل هولناک پدر در خانه متروکه

ساعت یک بامداد امروز مرد جوان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس، خبر از مرگ مشکوک پدر ۶۵ ساله خود داد و مأموران بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند. حادثه در خانه‌ای متروک و قدیمی در محله خزانه رخ داده بود؛ خانه‌ای مملو از ضایعات کهنه که روی هم انباشته شده بود و از آن بوی نا به مشام می‌رسید.

پسر جوان دستپاچه گوشه‌ای ایستاده بود و مأموران در حال ثبت مشاهدات خود بودند که متوجه آثار خفگی روی گردن متوفی شدند. همین کافی بود که فرضیه قتل در این پرونده خودنمایی کند و به این ترتیب موضوع به وحید ناصری بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. تیم جنایی و تشخیص هویت به همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران در محل وقوع حادثه حاضر شدند و تحقیقات برای روشن شدن حقیقت آغاز شد.

در بررسی‌های اولیه آثار ضربه سطحی چاقو به پشت گردن مقتول و وجود زخمی کوچک مشاهده شد. همچنین آثار فشار طناب دور دست و پاهای مقتول مشهود بود اما در زمان حضور مأموران قضایی پلیس، طناب از دور دستان و پاهای مقتول باز شده بود و مقداری خون هم روی پتوی مقتول دیده می‌شد.

اولین فردی که تحت بازجویی قرار گرفت پسر جوان مقتول بود که موضوع را به مأموران اعلام کرده بود. او در اولین اظهارات خود به بازپرس ناصری گفت: چند سالی می‌شود که پدر و مادرم جدا شده‌اند. ما چهار برادر بودیم که چند سال پیش یکی از برادرانم فوت کرد. من هم برای زندگی به کرج رفتم و گاهی به پدرم سر می‌زدم.

روز گذشته به خانه پدرم آمدم و می‌خواستم یک هفته نزد او بمانم. تا ساعت چهار صبح با هم قلیان کشیدیم و گپ زدیم. بعد من به اتاق روبه‌روی اتاق پدرم رفتم و خوابیدم. صبح که از خواب بیدار شدم گمان کردم که پدرم هنوز خواب است. پدرم فرد بداخلاق و بددهانی است، برای همین من می‌خواستم او بیدار نشود و پاورچین از خانه بیرون رفتم. ساعت حدود شش و نیم عصر بود که به خانه رسیدم و باز هم گمان کردم پدرم خواب است. وقتی متوجه شدم او فوت کرده است، فوراً موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

ضد و نقیض‌گویی‌های پسر مقتول و وجود آثار کبودی روی گردن پسر جوان ظن مأموران را به او بیشتر کرده و در حال حاضر تا روشن شدن حقیقت، پسر جوان تحت بازجویی قرار دارد. همچنین مطابق نظریه اولیه پزشکی قانونی، بیش از ۲۴ ساعت از قتل مرد میانسال می‌گذرد.

بنا بر این گزارش، جسد متوفی با دستور بازپرس پرونده برای انجام معاینات به پزشکی قانونی منتقل شد و پسر مقتول جهت تحقیقات تحت اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

درگیری خونین در آبادان

در پی وقوع یک فقره نزاع دسته‌جمعی در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه یکشنبه نهم بهمن‌ماه در بازار لین یک احمدآباد آبادان، بلافاصله چندین خودروی گشتی کلانتری ۱۵ احمدآباد به محل اعزام شدند و مشاهده کردند چند نفر که تعدادی از آنها از دست‌فروشان بازار بودند، به دلیل مشکلات قبلی با سلاح سرد و پرتاب چینی‌جات بساط‌ها با یکدیگر درگیر شدند.

در این درگیری خونین دو نفر زخمی و روانه بیمارستان شدند و پنج متهم نیز در این رابطه به جرم نزاع دسته جمعی و برهم زدن نظم عمومی بازار دستگیر شدند. در صحنه این درگیری چند دستگاه موتورسیکلت و چند قبضه سلاح سرد متعلق به منازعان کشف و ضبط شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

کد خبر 637769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.