موافقت کمیسیون صنایع با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جریان بررسی پیشنهادهای نمایندگان درباره بودجه ۱۴۰۲ با واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از پنج سال موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، روح‌الله عباس‌پور در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در جلسه امروز، پیشنهادهای اعضای کمیسیون درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بررسی شد.

وی با بیان اینکه پیشنهادهای امروز نمایندگان مربوط به حوزه ارتباطات، معادن و صنایع بود، افزود: در این نشست، موضوع مالیات بر درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و پتروشیمی‌ها بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از پیشنهادهای تصویب‌شده در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن، اضافه کرد: در یکی از این پیشنهادها به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده شد برای توسعه حمل‌ونقل، تنظیم بازار و کاهش مصرف سوخت، خودروی دست دوم با عمر کمتر از ۵ سال وارد شود.

وی در توضیح مزایای این پیشنهاد گفت: از آنجا که این خودروها از پیش تولید شده، فرایند واردات آن نسبت‌به خودروهای نو کوتاه‌تر است؛ از سوی دیگر، قیمت این خودروها نسبت‌به خودروی نو کمتر است؛ بنابراین تعداد خودروهای وارداتی افزایش می‌یابد.

منبع: ایرنا
کد خبر 637738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.