آزمون وکالت سال آینده «آزمون معوقه ۱۴۰۱» است

سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به پرسشی درباره آزمون وکالت ۱۴۰۱ اعلام کرد: این آزمون به‌دلیل حجم آزمون‌های موظفی این سازمان در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به پرسش یک کاربر در «سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» درباره آزمون وکالت ۱۴۰۱ اعلام کرد که آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ مربوط به آزمون وکالت ۱۴۰۱ است که برگزاری آن با تعویق مواجه شده است.

این کاربر که سازمان سنجش آموزش کشور را به‌عنوان سازمان پاسخگو انتخاب کرده، با طرح پرسشی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات درباره برگزاری آزمون وکالت، سوال کرده: با عنایت به تبصره ۱ ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه را مکلف به برگزاری آزمون وکالت در هر سال کرده، اعلام کنید: ۱- آیا آزمون برگزارشده در سال ۱۴۰۱ مربوط به آزمون وکالت ۱۴۰۰ بوده است؟ ۲- آیا آزمون وکالت سال ۱۴۰۱ برگزار شده است؟

سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سوال اول اعلام کرد: به‌دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری ویروس کرونا، امکان برگزاری آزمون در سال ۱۴۰۰ محقق نشده و آزمون مذکور در روز پنجشنبه مورخ ۳۰/‏۰۴/‏۱۴۰۱‬ توسط سازمان سنجش برگزار شد.

این سازمان به سوال دوم هم پاسخ داده: بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته با اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، آزمون سال ۱۴۰۱ اخذ پروانه وکالت (به‌دلیل حجم آزمون‌های موظفی این سازمان در سال مذکور) در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

با توجه به این پاسخ‌ها، آزمون سیزدهم مرداد ۱۴۰۲ که اسکودا پیش از این درباره آن خبررسانی کرده بود، آزمون وکالت ۱۴۰۱ خواهد بود.

اسکودا پیش از این درباره اینکه آیا آزمون مرداد سال بعد مربوط به آزمون ۱۴۰۱ یا آزمون ۱۴۰۲ است، اعلام کرده بود هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه آزمون سیزدهم مرداد ۱۴۰۲ مربوط به سال ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۲ است، تصمیمی اتخاذ نکرده است.

با این حال، سازمان سنجش به‌صراحت از مذاکرات با اسکودا درباره برگزاری آزمون سال ۱۴۰۱ اخذ پروانه وکالت در سال ۱۴۰۲ سخن گفته است.

‌منبع: تسنیم

کد خبر 637725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.