۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
فصل بی‌نظیر بارسا و تراشتگن

بدون شک یکی از عوامل اصلی موفقیت تیم ژاوی در این فصل از رقابت‌های لالیگا، حضور تراشتگن در دروازه این تیم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نقل از پایگاه خبری فوتبال اسپانیا، باشگاه بارسلونا تا این لحظه فصل بسیار خوبی را در لالیگا پشت سر گذاشته است. شاگردان ژاوی هرناندز با پنج امتیاز اختلاف نسبت‌به رئال مادرید در صدر جدول قرار گرفته‌اند.

چندین عامل در موفقیت بارسا در این فصل از رقابت‌های لالیگا نقشی اساسی ایفا کرده است. روبرت لواندوفسکی که در ابتدای فصل از بایرن مونیخ به بارسا پیوست، در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و علی‌رغم محرومیت در سه بازی اخیر، با ۱۳ گل بهترین گلزن لالیگاست و بارسا نیز با یک گل کمتر پس از رئال مادرید بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

با این حال شاید مهم‌ترین عامل صدرنشینی بارسا، صلابت بی‌مانند این تیم در خط دفاع باشد. پس از انجام ۱۸ بازی، فقط شش بار دروازه بارسا باز شده که سه گل نیز به بازی ال کلاسیکو مربوط می‌شود. به این معنا که آبی و اناری‌ها در طول این فصل در ۱۴ بازی موفق به ثبت کلین‌شیت شده‌اند.

بی‌شک عامل اصلی ثبت این آمار درخشان، مارک آندره تراشتگن، سنگربان آلمانی بارسایی‌ها، است. آمار این گلر با فرانسیسکو لیانو، دروازه‌بان دپورتیوو، در فصل ۱۹۹۳/۹۴ برابری می‌کند که پس از ۱۹ بازی اول خود، فقط شش گل دریافت کرده بود. یک کلین‌شیت دیگر برای تراشتگن در بازی برابر رئال بتیس در روز چهارشنبه باعث می‌شود که او با رکورد لیانو برابر شود.

لیانو در کل آن فصل ۱۸ گل دریافت کرد؛ به این معنی که تراشتگن در مسیر شکستن رکورد کمترین گل خورده در یک فصل لالیگا قرار دارد. هرچند تراشتگن مطمئناً بیش از ثبت عناوین فردی به قهرمانی در لالیگا فکر می‌کند، با این حال جاودانه شدن در تاریخ فوتبال اسپانیا برای این گلر آلمانی اتفاق دور از انتظاری نیست.

کد خبر 637658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.