سرمایه‌گذاری سن‌خوزه در الکتریکی‌سازی ساختمان‌ها

اعضای شورای شهر سن‌خوزه، سومین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا در آمریکا، از امضای یک قرارداد بزرگ با یکی از کمپانی‌های تولید الکتریسیته تجدیدپذیر در کشور خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران سن‌خوزه ۴۸۹ هزار دلار را در اختیار یکی از کمپانی‌های کالیفرنیایی قرار داده‌اند تا به الکتریکی‌سازی ۲۵۰ ساختمان مسکونی در سراسر شهر بپردازد. این اقدام نه‌تنها از طریق کاهش انتشار کربن به بهبود کیفیت هوا و تغییرات اقلیمی منجر خواهد شد، بلکه قرار شده است از نیروهای مردمی خود شهر برای پیاده‌سازی پروژه بهره گرفته شود که این امر به سهم خود نرخ بیکاری را در سن‌خوزه به حداقل خواهد رساند.

اعضای شورای شهر سن‌خوزه اقدام خود را با هدف تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ آغاز کرده‌اند زیرا نتیجه گزارش‌های مختلف نشان داده است که ساختمان‌های مسکونی از طریق مصرف انرژی نقش مهمی در انتشار گازهای آلاینده ایفا می‌کند و در واقع، به عنوان سومین عامل آلودگی و اثرات جزایر گرمایی در شهر شناخته شده است.

مدیران سن‌خوزه ادعا کرده‌اند که برای پیاده‌سازی این طرح به ایجاد یک کمیته از مشاوران برجسته شهری خواهند پرداخت تا با همکاری آن‌ها، ابتدا ساختمان‌هایی با بیشترین انتشار کربن در سراسر شهر را شناسایی کنند، به برآورد هزینه لازم برای الکتریکی‌سازی هریک بپردازند و پس از تجزیه و تحلیل تمام مراحل، اجرای آن‌ها را آغاز کنند.

سرمایه‌گذاری سن‌خوزه در الکتریکی‌سازی ساختمان‌ها

چارچوب الکتریکی‌سازی ساختمان‌ها

مدیران سن‌خوزه ادعا کرده‌اند که از هیچ تلاشی برای بهره‌گیری از بهترین رویکردها جهت مبارزه با تغییرات اقلیمی در سراسر شهر دریغ نخواهند کرد، ضمن این‌که ایجاد فرصت‌های شغلی سبز را در رأس اهداف خود قرار خواهند داد. در این راستا، تمام شهروندان سن‌خوزه به حضور در پیاده‌سازی این پروژه‌ها یا ارائه ایده‌های خود دعوت خواهند شد و از میان آن‌ها افراد داوطلب با توان کاری مناسب تا تکمیل نهایی پروژه‌ها به استخدام شهرداری در می‌آیند.

الکتریکی‌سازی ساختمان‌هایی با بیشترین میزان انتشار گازهای آلاینده علاوه بر تمام مزایای خود، نقش مهمی در افزایش برابری میان شهروندان ایفا خواهد کرد، زیرا امکان تنفس هوای پاک را برای ساکنان این ساختمان‌ها فراهم می‌آورد.

سرمایه‌گذاری سن‌خوزه در الکتریکی‌سازی ساختمان‌ها

کد خبر 637633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.