برپایی ۳۱ اردوگاه اسکان اضطراری در خوی

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: تا صبح امروز ۳۱ اردوگاه اسکان اضطراری موقت شهری توسط هلال‌احمر در خوی ایجاد شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، یعقوب سلیمانی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم زلزله‌زده خوی اظهار کرد: تا ساعت ۹:۰۰ امروز، دوشنبه، دهم بهمن‌ماه، ۳۱ اردوگاه اسکان اضطراری موقت شهری توسط هلال‌احمر در خوی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات لازم از نظر گرمایش، پتو و توزیع بسته‌های غذایی نیز در حال اجرا و عملیات است، نزدیک به ۶۹۲۰ دستگاه چادر، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تخته پتو، ۲۳۶۰ تخته موکت و بسته غذایی ۷۲ ساعته بین افرادی که اسکان موقت گرفته‌اند، توزیع شده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه چهار هزار دستگاه هیتر برقی خریداری شده و از شب گذشته در حال توزیع بین زلزله‌زدگان است، تصریح کرد: مشکل ما پس‌لرزه‌هایی است که در این منطقه در حال وقوع بوده و عصر روز گذشته زلزله ۴.۹ ریشتری بعضی از روستاها را تحت تأثیر قرار داد.

وی اضافه کرد: تیم‌های واکنش سریع از پنج استان در این منطقه مستقر هستند، پشتیبانی از سوی استان‌های دیگر در حال انجام است.

سلیمانی با بیان اینکه چادر مورد نیاز برای اسکان از سایر استان‌ها در حال ارسال به خوی است، گفت: به دلیل وقوع پس‌لرزه‌های متعدد مردم نمی‌توانند در خانه‌های خود اسکان داشته باشند و وقتی به هر خانواده یک چادر بدهیم برای ما تبعات بعدی دارد از جمله اینکه وقتی چادر را در نزدیک منزل نصب کنند، در صورت وقوع پس‌لرزه‌های بعدی جان انسان‌ها به خطر می‌افتد.

وی افزود: دلیل چادرهای گروهی را در این منطقه برپا خواهیم کرد. تا امشب تعداد اردوگاه‌های اسکان اضطراری به ۴۰ مورد خواهد رسید، در حال حاضر مهم‌ترین نیاز زلزله‌زدگان اقلام زیستی است.

کد خبر 637630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.