اقدام جالب فینیکس برای افزایش دسترسی افراد بی‌خانمان به حمام‌های عمومی

فینیکس، مرکز ایالت آریزونا در آمریکا، میزبان حمامی عمومی است که به‌طور آزمایشی در یکی از پناهگاه‌های افراد بی‌خانمان نصب شده و قرار است به‌صورت شبانه‌روزی به روی مردم باز باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حمام جدید فینیکس شبیه به یک کانکس است که توسط یکی از کمپانی‌های آمریکایی به نام Portland Loo در پورتلند تولید می‌شود. اصول پایداری در طراحی این حمام‌های شبانه‌روزی به‌طور کامل مورد توجه قرار گرفته شده است و به عنوان مثال، نور لازم برای روشنایی آن از لامپ‌های کم‌مصرف تأمین می‌شود. این کانکس‌های نظافتی برای اولین بار در پورتلند و با هدف بهبود شرایط بهداشتی افراد بی‌خانمان نصب شد و پیامدهای مثبت آن، مدیران بسیاری از شهرهای آمریکا شامل فینیکس را به خریداری آن‌ها سوق داده است.

برنامه‌ریزان بزرگ‌ترین شهر آریزونا ادعا کرده‌اند که در صورت موفقیت مرحله آزمایشی و استقبال افراد بی‌خانمان از حمام جدید، به خریداری تعداد بیشتر و نصب آن‌ها در مناطقی با بیشترین نرخ حضور شهروندان بی‌خانمان خواهند پرداخت تا از این طریق، نه‌تنها وضعیت بهداشت میان آن‌ها را بهبود ببخشند، بلکه مزایای سلامت را برای شهر به ارمغان بیاورند.

جالب است بدانید که کانکس جدید فینیکس به‌گونه‌ای طراحی شده است که از سوءاستفاده افراد متخلف و تجاوز به حقوق کاربران خودداری می‌کند، ضمن این‌که سقف این حمام نیز به‌طور کامل با مواد محکم پوشیده شده است.

اقدام جالب فینیکس برای افزایش دسترسی افراد بی‌خانمان به حمام‌های عمومی

پیش از این نیز نه‌تنها در فینیکس، بلکه در سایر شهرهای ایالات متحده آمریکا حمام‌های عمومی بسیاری در اختیار افراد بی‌خانمان قرار گرفته است، با این حال دسترسی به آن‌ها در تمام ساعات روز امکان‌پذیر نیست و همین امر باعث شلوغی این فضاهای بهداشتی و کاهش گرایش بسیاری از مردم به ایستادن در صف‌های طولانی برای دوش گرفتن خود شده است. با این حال به‌تازگی شهرهای مختلفی مانند سن‌دیگو، میامی، نیوجرسی، ماساچوست و سیاتل به نصب حمام‌های کمپانی پورتلند پرداخته‌اند که امکان بهره‌گیری از آن‌ها را به طور شبانه‌روزی برای افراد بی‌خانمان فراهم می‌آورد.

هزینه نصب هر حمام کمپانی Portland Loo حدود ۱۵۰ هزار دلار است و به‌همین دلیل خرید گسترده آن‌ها برای شهرهای آمریکایی مستلزم صرف زمان و هزینه زیاد است.

کد خبر 637614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.