امدادرسانی هلال‌احمر زنجان به ۵۲ مسافر گرفتار در برف و کولاک

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر این استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۲ مسافر در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

سیدقاسم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به بارش برف در استان زنجان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ تیم عملیاتی متشکل از ۴۹ امدادگر و نجاتگر در ۱۳ حادثه به هم‌وطنان امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: در این حوادث ۶۲ نفر از هم‌وطنان آسیب دیدند و از این تعداد چهار حادثه مربوط به سوانح رانندگی بود که دو نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: ۹ حادثه برف و کولاک با امدادرسانی به ۵۲ نفر گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های ارتباطی شهرستان‌های زنجان، خرم‌دره، خدابنده و ایجرود انجام شده است.

وی اضافه کرد: پایگاه‌های ثابت و موقت هلال‌احمر در محورهای پرتردد و حادثه‌خیز استان در آماده‌باش کامل برای امدادرسانی هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: در طرح زمستانی پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به‌صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه‌بر پایگاه‌های جاده‌ای، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرم دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود، طارم و مرکز استان زنجان فعال است، تمام پایگاه‌های ثابت و موقت هلال‌احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه‌ماندگان و اسکان اضطراری موقت تجهیز شده است.

وی افزود: هم‌وطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند تماس برقرار کنند.

کد خبر 637588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.