نتایج بازی‌های هندبال قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در روز پایانی / دانمارک، فرانسه و اسپانیا روی سکو

رقابت‌های هندبال قهرمانی ۲۰۲۳ جهان با قهرمانی دانمارک، نایب‌قهرمانی فرانسه و سومی اسپانیا به پایان راه رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وهشتمین دوره تورنمنت هندبال قهرمانی جهان که ابتدای سال ۲۰۲۳ به‌میزبانی مشترک لهستان و سوئد برگزار شد، پس از حدوداً ۲۰ روز به ایستگاه پایانی خود رسید و شب گذشته با انجام بازی‌های فینال، رده‌بندی و تعیین جایگاه‌های پنجم تا هشتم، برترین تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها مشخص شدند و دانمارک با غلبه‌بر فرانسه، به سلطه خود بر هندبال دنیا تداوم بخشید.

نتایج بازی‌های پایانی به‌شرح زیر است:

مصر ۳۶ _ مجارستان ۳۵ (جایگاه هفتم و هشتم)

در بازی میان مصر و مجارستان که برای تعیین جایگاه هفتم و هشتمی برگزار می‌شد، سالن تله ۲ آرنای شهر استکهلم سوئد از ساعت ۱۸ میزبان رالی زیبایی بود که در نیمه اول و دوم با تساوی به پایان رسید تا وقت‌های اضافه اول و در نهایت دوم تعیین‌کننده برنده باشد؛ نیمه اول بازی را مصر ۱۷ بر ۱۱ برنده شد اما در نیمه‌دوم همین نتیجه به‌سود مجارستان تکرار شد. در نیمه اول وقت‌های اضافه دو تیم به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند تا کار به نیمه‌دوم کشیده شود و در نهایت مصر با یک گل بیشتر، ۵ بر ۴ و در کل ۳۶ بر ۳۵ پیروز این دیدار شد.

آلمان ۲۸ _ نروژ ۲۴ (جایگاه پنجم و ششم)

از ساعت ۱۵:۳۰ در تله ۲ آرنا، دو تیم آلمان و نروژ به‌مصاف یکدیگر رفتند؛ نتیجه این دیدار به‌مراتب زودتر از سایر بازی‌ها مشخص شد، نیمه‌اول را مانشافت با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ از آن خود کرد و در نیمه‌دوم نیز ۱۲ بر ۱۱ کار به‌سود ژرمن‌ها خاتمه پیدا کرد تا آلمان با پیروزی مقابل نروژ، به مقام پنجمی رقابت‌های هندبال قهرمانی ۲۰۲۳ جهان دست پیدا کند و نروژ نیز به ششمی جهان قناعت کرد. این دو تیم از رقبای اصلی همدیگر در مراحل حذفی بودند اما توسط حریفان از رسیدن به نیمه‌نهایی و فینال بازماندند.

سوئد ۳۶ _ اسپانیا ۳۹ (رده‌بندی)

تیم‌ملی سوئد که به‌همراه لهستان میزبان مشترک این دوره از مسابقات هندبال قهرمانی جهان بود، پس از اینکه به فینال نرسید به‌دنبال قرار گرفتن روی سکو در خاک خود بود و پابه‌پای ماتادورها پیش رفت و حاضر به تسلیم‌شدن نبود اما مقهور ستاره‌های اسپانیا شد؛ سوئدی‌ها حتی در نیمه‌اول به برتری ۲۲ بر ۱۸ برابر اسپانیا رسیدند اما در نیمه دوم با دریافت کامبک به‌طرز ناباورانه‌ای ۱۴ بر ۲۱ شکست را پذیرفتند؛ اسپانیا به سومی جهان رسید و سوئد نیز به چهارمی دنیا رسید.

نتایج بازی‌های هندبال قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در روز پایانی/دانمارک، فرانسه و اسپانیا بر روی سکو

فرانسه ۲۹ _ دانمارک ۳۴ (فینال)

در مهم‌ترین دیدار بیست‌وهشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان، تیم‌های ابرقدرت فرانسه و دانمارک برابر هم قرار گرفتند تا کاپ قهرمانی را برای کشور خود به ارمغان بیاورند؛ فرانسه با تجربه ۶ قهرمانی در جهان، نیمه اول را ۱۵ بر ۱۶ به وایکینگ‌ها واگذار کرد و نیمه دوم نیز اختلاف بیشتر شد تا دانمارکی‌ها، به‌راحتی و با نتیجه ۱۸ بر ۱۴ خروس‌های پرمدعا را زمین‌گیر کنند و برای سومین‌بار متوالی بر تخت پادشاهی جهان تکیه بزنند؛ اتفاقی که تاکنون برای هیچ تیمی رخ نداده بود و دانمارک با محقق کردن آن، نام خود را در دفتر تاریخ هندبال جاودانه کرد.

نتایج بازی‌های هندبال قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در روز پایانی/دانمارک، فرانسه و اسپانیا بر روی سکو

رده‌بندی کلی تیم‌ها در بیست‌وهشتمین دوره هندبال قهرمانی جهان:

۱- دانمارک

۲- فرانسه

۳- اسپانیا

۴- سوئد

۵- آلمان

۶- نروژ

۷- مصر

۸- مجارستان

۹- کرواسی

۱۰- اسلوونی

۱۱- صربستان

۱۲- ایسلند

۱۳- پرتغال

۱۴- هلند

۱۵- لهستان

۱۶- بحرین

۱۷- برزیل

۱۸- مونته‌نگرو

۱۹- آرژانتین

۲۰- آمریکا

۲۱- بلژیک

۲۲- قطر

۲۳- کیپ‌ورد

۲۴- ایران

۲۵- تونس

۲۶- شیلی

۲۷- مقدونیه‌شمالی

۲۸- کره‌جنوبی

۲۹- عربستان

۳۰- مراکش

۳۱- الجزایر

۳۲- اروگوئه

کد خبر 637543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.