فرمانده نیروی دریایی ارتش خواستار تسریع در خدمات‌رسانی بیمارستان کنارک شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌گفت: بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی نیروی دریایی کنارک هرچه سریع‌تر تکمیل و مجهز به تجهیزات پزشکی شود و با به‌کارگیری نیروی انسانی، پرستار و پزشک برای قشرهای مختلف مردم خدمات‌رسانی را آغاز کند.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار شهرام ایرانی در بازدید از بیمارستان کنارک با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، فرمانده منطقه سوم نبوت کنارک، اعضای شورای شهر کنارک و رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهر اظهار کرد: بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی کنارک یکی از مراکز بزرگ درمانی است و باید مردم از خدمات مناسبی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی کنارک با انجام تمام تخصص‌های پزشکی پایه موردنیاز بخش سلامت این شهرستان ازجمله تخصص‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال و درمانگاه‌ها، پاسخگوی نیاز شهروندان و اهالی این شهرستان خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌های مسئولان شهرستان کنارک ازجمله فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، امروز شاهد عملیات اجرایی در تمام بخش‌های این بیمارستان هستیم و موتورخانه و انشعابات آب و برق آن تکمیل و وصل و نیز تجهیزات موردنیاز برای نصب خریداری شده است.

فرماندار کنارک نیز گفت: تکمیل و راه‌اندازی این بیمارستان از مطالبه‌های اصلی اهالی این شهرستان است تا هرچه سریع‌تر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

عبدالغفور حوت با اشاره به اینکه بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی نیروی دریای کنارک ان‌شاءالله در دهه فجر با تکمیل تجهیزات خریده‌شده به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: نیاز شهرستان کنارک با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر و همجوار با چابهار، بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی ایران، و نبود بیمارستان در زرآباد، ساخت حداقل بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی است.

وی با بیان اینکه تامین نیروی انسانی موردنیاز و تجهیزات از درخواست‌ها برای بیمارستان کنارک است، تاکید کرد: به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و پزشک و پایین بودن شاخص های سلامت، سال‌هاست که بیماران این شهرستان به سایر نقاط کشور برای انجام امور درمانی مراجعه می‌کنند.

سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در بلوچستان کمتر از ۶ دهم است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز اظهار کرد: سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان کمتر از ۶ دهم تخت است، به‌طوری‌که برخی مواقع برای بستری بیماران با کمبود شدید تخت روبه‌رو می‌شویم.

صلاح‌الدین بویا افزود: شاخص میانگین تخت بیمارستانی در کشور یک و هشت دهم به ازای هر یک هزار نفر و این شاخص در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان بسیار ناچیز و اندک است.

وی با ابراز خوشحالی از آماده بودن بیمارستان کنارک و افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک بر ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار تاکید کرد و ادامه داد: منکر کمبودها و مسائل و مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نیستیم، اما تلاش برای کاهش مشکلات با وجود کمبودها با جدیت ادامه دارد.

بویا گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر درمجموع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان را زیر پوشش دارد و یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ازنظر مساحت و جمعیت زیرپوشش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطرنشان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بهداشتی و درمانی و بالابردن شاخص‌های سلامت از اولویت‌هاست و امیدواریم با بهبود شرایط اعتباری بخشی از مشکلات مرتفع شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 637483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.