تحقق اشتغال مستلزم آینده‌پژوهی و تحلیل درست بازار کار است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تحقق اشتغال مستلزم آینده‌پژوهی و تحلیل درست بازار کار است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، در ابتدای دهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران که در محل اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان برگزار شد، مرتضی حاجی‌کاظمی مدیرکل تامین اجتماعی استان ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه، گزارشی از اقدامات تامین اجتماعی در کشور و استان ارائه کرد.

در ادامه، میثم مداحی ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رجب و ایام ولادت حضرت زهرا (س) با اشاره به برگزاری همایش سالانه مدیران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: موضوع محوری این همایش اشتغال بوده و بالتبع تحقق سهم اشتغال استان باید در دستور کار ویژه این شورا قرار گیرد.

وی با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور محترم و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تحقق یک میلیون شغل، افزود: ضروری است اجرای سیاست های ایجاد اشتغال هم کارشناسی شده و هم دقیق انجام شود.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: براساس آسیب شناسی های انجام شده مهمترین مساله در کارگروه اشتغال استان وجود سیاستگذاری های مختلف برای ایجاد اشتغال شامل پرداخت تسهیلات مختلف، تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، تسهیلات روستایی و مشاغل خانگی که این موضوع باعث شده ۷ دستگاه اجرایی در استان و بانکها درگیر پرداخت این تسهیلات باشند.

وی ادامه داد: بنابر این ضروری است سیاست گذاری درستی در حوزه اشتغال داشته باشیم و برای این موضوع می بایست اشراف کاملی به پیشران‌های اقتصادی استان و تناسب بین آمایش سرزمین و پرداخت تسهیلات و خدمت رسانی داشته باشیم.

مداحی با بیان اینکه ما نیاز داریم تحلیلی از بازار کالا و خدمات، بازار سرمایه و بازار تامین نیروی انسانی داشته باشیم، یادآور شد: صندوق ها و بانکهای زیر مجموعه وزارت اگر تحلیل درستی از وضعیت اقتصادی استان و بازار سرمایه کشور ارائه کنند قطعاً نقش موثری در تصمیم گیری نحوه توزیع تسهیلات بر اساس تحلیل درست و آینده پژوهی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: از طرفی مجموعه آموزش فنی و حرفه ای در دو بعد علمی و فنی دارای ظرفیت های زیادی است تحلیل های دقیقی را از لحاظ نیروی کار و واحد اشتغال اداره کار نیز می تواند آمار دقیقی از کارجویان ارائه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه مساله اشتغال به عنوان یک مساله واحد برای شورای هماهنگی باید دیده شود، گفت: با همکاری دوستان لازم است کمیته کارشناسی با حضور نمایندگان بانکها و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و سایر ارگان ها تشکیل شود تا ماحصل تبادل این اطلاعات به کارگروه اشتغال استان منتقل و برای تصمیم سازی مبنا قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه صحبت های خود با اشاره به جشنواره جهادی ویژه بانوان، تصریح کرد: برگزاری این برنامه نشان داد که مردم در سطوح مختلف جامعه به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار نیاز به دریافت خدمات دستگاه های اجرایی دارند.

او با بیان اینکه خدمات ارائه شده در این جشنواره در استحکام بنیان خانواده و ارتقای فرهنگ جامعه نقش به‌سزایی خواهد داشت، ادامه داد: ما به عنوان دستگاه اجرایی برای ارائه خدمات خود باید به سراغ مردم برویم.

مداحی اظهار کرد: به همت وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی اولین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه به مناسب دهه مبارک فجر در شش رشته ورزشی برگزار می شود که امیدواریم همه دستگاهها با مشارکت حداکثری از این جشنواره استقبال کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این رویداد فرهنگی و ورزشی، یادواره شهید ابراهیم هادی است که در رشته‌های تنیس روی میز، دارت، شنا، شطرنج، فوتسال و والیبال برای آقایان و چهار رشته دارت، شنا، شطرنج و تنیس روی میز برای بانوان برگزار و قهرمانان هر رشته بعنوان نماینده استان اصفهان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کنند.

در ادامه این جلسه، مدیران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال پیشنهادات خود را برای تحقق سهم اشتغال و سایر موارد مطروحه در جلسه عنوان کردند.

این پیشنهادها شامل دوره آموزش های دوگانه در واحدهای اقتصادی، استفاده بهینه از ظرفیت تسهیلات اشتغال استان، ضرورت باز تعریف مفاهیم مزد اشتغال، شغل و توجه به مشاغل خانگی، استفاده از ظرفیت اتحادیه ها و شرکت های تعاونی و اصناف، توجه به بازار کامپیوتر و پلتفرم های مجازی، هدفمند کردن کارآموزی و کارورزی، اطلاع رسانی خدمات صندوق فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین ظرفیت در صندوق بازنشتگی، استفاده از ظرفیت بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری توجه به فروش و بازاریابی و تعمیم انجام تست های سلامت مدیریت درمان برای کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی استان بوده است.

کد خبر 637453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.