سامانه «شیراز مدد» راه‌اندازی شد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سامانه «شیراز مدد» با همکاری مشترک سازمان پسماند شهرداری و مجمع خیرین فارس راه‌اندازی شده است که این سامانه در کشور بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا هاجری امروز_ یک‌شنبه نهم بهمن_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: شیراز به‌عنوان یک کلان‌شهر با ۶۴ محله بافت فرسوده و وسعت زیادی بافت تاریخی همچون تهران، مشهد، اصفهان و تبریز و یزد نیاز به سازمانی قوی، مستقل و پر تحرک دارد تا بتواند همچون دیگر سازمان‌ها در شهر و کشور بدرخشد.

وی ادامه داد: تجزیه یک سازمان به تکه‌های کوچک و محدود کردن آن به اداره‌ای کوچک با چند نیرو و در چند اتاق نمی‌تواند مشکل‌گشای بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سامانه شیراز مدد با همکاری مشترک سازمان پسماند شهرداری و مجمع خیرین فارس راه‌اندازی شده که در کشور بی‌بدیل است.

وی تصریح کرد: جمع آوری و انتقال وسایل غیر ضروری منزل و انتقال آنها به نیازمندان از طریق این سامانه می‌تواند الگوی خوبی برای سایر کلان‌شهر ها باشد، لذا از تمام کسانی که در طراحی، ساماندهی و راه اندازی شیراز مدد کمک کردند، قدردانی می‌کنم.

هاجری افزود: در راستای کمک و حمایت از نواحی آموزش و پرورش شیراز و تأمین بخشی از منابع مالی سرایداران مدارس، هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن و تعمیرات جزئی می‌توان با کمک شورا و شهرداری بر مبنای تفاهم‌نامه امضا شده، حیاط مدارس همچون ژاپن شب‌ها تبدیل به پارکینگ خودروهای محلی شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اینکه در طول شبانه‌روز تنها یک سوم اوقات از مدارس استفاده می‌شود، می‌توانند تعدادی از کلاس‌ها را با شروط خاص خود به آموزشگاه‌های فرهنگی – هنری و باشگاه‌های ورزشی اجاره دهند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در حال حاضر اجاره‌های نجومی بسیاری از آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی را به تعطیلی کشانده است، با این کار آموزشگاه‌ها و باشگاه‌ها حفظ و بخشی از هزینه‌های مدارس تأمین می‌شود.

کد خبر 637425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.