آمادگی تیم‌های درمان اضطراری و سحر هلال‌احمر زنجان برای کمک به خوی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تیم‌های تخصصی درمان اضطراری(BHCU) و تیم سحر(سفیران حمایت روانی) هلال‌احمر این استان از آمادگی لازم برای اعزام به منطقه زلزله‌زده برخوردار هستند.

سید قاسم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دلیل وقوع زلزله شامگاه گذشته شنبه هشتم بهمن‌ماه در شهرستان خوی، با توجه به اینکه زنجان معین آذربایجان غربی است به محض وقوع این حادثه بلافاصله اعلام فراخوان و آماده‌باش به تمام نیروها در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر استان داده شد.

وی ادامه داد: شامگاه گذشته سه تیم واکنش سریع و یک تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) همراه با تجهیزات مورد نیاز بلافاصله به این منطقه زلزله‌زده اعزام شدند و اقدامات امدادی تیم‌های اعزامی در شهرستان خوی آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تصریح کرد: با هماهنگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، یک محموله چادر امدادی به میزان ۴۰۰ دستگاه بارگیری و به این شهرستان ارسال شد، همچنین دو تیم تخصصی درمان اضطراری (BHCU) و تیم سحر (سفیران حمایت روانی) هلال‌احمر از آمادگی لازم برای اعزام به منطقه زلزله‌زده برخوردار هستند.

وی گفت: این تیم‌ها متشکل از اعضای داوطلبان و جوانان است که در حالت آماده‌باش قرار دارند و به محض اعلام نیاز جمعیت هلال‌احمر کشور تیم‌های تخصصی در منطقه زلزله‌زده خوی برای امدادرسانی حضور خواهند یافت.

به گزارش ایمنا، شامگاه شنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند این زلزله در عمق هفت کیلومتری زمین ثبت شده است.

کد خبر 637415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.