همزمان با پیشرفت علم باید قدرت و سلطه داشته باشیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همزمان با پیشرفت علم باید قدرت و سلطه نیز داشته باشیم، گفت: فرصت و زمانی که رهبر انقلاب اسلامی به این موضوع اختصاص دادند و کوششی که برای کمک به مراتب علمی و دانش‌بنیان‌ها انجام می‌دهند، بسیار باارزش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه نهم بهمن‌_ در یکصدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان زلزله شب گذشته شهرستان خوی اظهار کرد: تمام این حوادث به ویژه در شهر تهران هشداری است تا به موضوع محکم‌سازی و مقاوم‌سازی بیشتر توجه کنیم و جدیت بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: چنانچه به مقوله محکم‌سازی توجه کافی داشته باشیم، ساختمان‌هایی مقاوم احداث می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: لازم است ساختمان‌های سست را تقویت کنیم تا در برابر زلزله‌هایی با ریشتر بالا کمتر آسیب ببیند.

چمران تصریح کرد: واکنش منفعلانه کشورهای غربی و اروپایی در اهانت به قرآن مجید نشان می‌دهد که موضع این کشورها خلاف واقعیت و ساختگی است.

وی با اشاره به بازدید اخیر مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان تصریح کرد: همزمان با پیشرفت علم باید قدرت و سلطه نیز داشته باشیم، فرصت و زمانی که رهبر معظم انقلاب برای این موضوع اختصاص دادند و کوششی که برای کمک به مراتب علمی و دانش‌بنیان‌ها انجام می‌دهند، بسیار باارزش است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید شکرگزار فعالیت‌های علمی باشیم، امیدوارم پروردگار به مقام معظم رهبری طول عمر عنایت کند و به دانشمندان و متخصصان توانایی ببخشد تا بتوانیم به خودکفایی در حوزه علمی دست یابیم.

چمران گفت: دستاوردهای علمی در دوران تحریم نیز انجام شده است، با اینکه همکاری وجود نداشت؛ بنابراین پیشرفت دانشمندان قابل تقدیر است و امیدوارم این راه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

کد خبر 637390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.