شهرداری آمادگی احداث کلانتری حصه را در چند فاز دارد

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات با اشاره به اظهارات اخیر پلیس برای احداث کلانتری حصه گفت: زمین به مساحتی که نیروی انتظامی پیشنهاد داده است خریداری می‌شود، اما برای اینکه فشار مضاعفی بر بودجه شهرداری وارد نشود، در فاز نخست کلانتری طبق نیاز در این محله احداث شود و در فازهای بعدی گسترش یابد.

احمد نواب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در پاسخ به اظهارات «سرهنگ عزیزالله سپهوند»، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره احداث کلانتری حصه مبنی بر اینکه «اگر مسئولان انتظامی درخواست واگذاری زمینی به مساحت دو هزار متر در محله حصه را دارند، به دلیل این است که جغرافیای جرم، جمعیت و شرایط آینده منطقه را مدنظر قرار داده‌اند و این موضوع نه تنها بلندپروازانه نیست، بلکه دوراندیشانه است»، اظهار کرد: خوشحال هستم که نیروی انتظامی اعلام کرده است هرگز خواهان تبدیل شدن کتابخانه یا محیط فرهنگی دیگر به عنوان کلانتری نیست، البته همین انتظار را داشتیم که فرهنگ را مقدم بر دیگر موارد بدانند که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای حصه باید همچنان باقی بماند تا بتوانیم فرهنگ‌سازی را پیش ببریم، ادامه داد: احداث یک پایگاه یا کلانتری برای سال‌های آینده خوب و نظر بلندی برای آینده است، اما نمی‌توان در حال حاضر برای آینده هزینه کرد.

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات با بیان اینکه زمینی به مساحتی که نیروی انتظامی پیشنهاد کرده است را تملک خواهیم کرد، اما در چند فاز کلانتری بزرگی احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: فاز نخست کلانتری نسبت به نیاز احداث و در طول زمان، فازهای توسعه برای آن در نظر گرفته می‌شود و اینکه یک کلانتری برای ۲۰ سال آینده ایجاد شود، منطقی نیست.

وی درباره اینکه پلیس می‌گوید نگاه دوراندیشانه‌ای دارد، ادامه داد: نمی‌شود بودجه‌ای برای ۲۰ سال آینده هزینه کرد، لذا احداث فاز به فاز این کلانتری را پیشنهاد می‌کنم تا فشار مضاعفی بر بودجه شهرداری وارد نشود و از طرفی شهروندان نیز به خواسته خود برسند.

نواب با بیان اینکه اگر نیروی انتظامی موافقت خود را اعلام کند این اقدام انجام خواهد شد تا کلانتری در حصه احداث شود، اضافه کرد: شهرداری آمادگی احداث کلانتری را در چند فاز دارد.

کد خبر 637354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.